torsdag, februari 10, 2011

Underbara frukost!:)

Är det nån som håller med mej om att frukost är det bästa på hela dan!?

Ja eller bästa o bästa, det vet man ju inte egentligen förrän dan är slut men...
GOTT är det iaf!

Egentligen skulle man ju vara så "pysslig" och ta ett foto och lägga in här när man fått ihop nåt sånt där riktigt smarrigt - men jag har för bråttom med att kasta mej över o ÄTA!!!

Idag rörde jag ihop tonfisk, rödlök, creme fraiche, majonäs, citronpeppar, lite citronsaft, svartpeppar o lite salt.

Till det en avocado, 1 knäcke, 1 glas juice (Ny favorit, ProViva blodapelsin-aronia vad det nu är???) och såklart den där härliga stora kaffemuggen med mycket mjölk!

Såna här lyxiga frukostar vid 10 - halv 11 tiden (som helgfrukost varje dag;) får jag snart vänja mej av vid...Om ett par veckor sitter jag med mina jobbarkompisar klockan 9 som vanligt igen...

Men jag njuter av dom tills dess...

Om nu bara mina dagar kunde fortsätta som dom börjar!
Ni ska bara veta hur många dagar jag börjat med matrapport efter just frukost för att sen på kvällen sluta skriva in vad jag stoppar i mej...
Det är nåt som händer där på kvällen vid TV:n...

Nu är iaf den där Ballerina-paketen som Marianne hade med sej slut (hur nu detta gick till???) och gelehjärtan-asken skickade jag med Måns när han var här igår! (Det som var kvar i den...) så nu finns här inga mer kaloribomber här hemma!!!

Nu ska jag bara ha skygglappar på när jag handlar och passerar godishyllan och så vädja till mina kära vänner som eventuellt skulle vilja hälsa på - ta INTE med GODIS eller KAKOR till Tant Inna!!!!!!!!!!

Skulle jag dyka upp hos nån vän - göm allt sånt där!!! (Micka - jag vet - du har säkert en sån där Marabou som ligger där o ser så ljuvlig ut...;)

P.S Hittade lite info här om Aronia om det är nån mer än jag som aldrig hört talas om dessa bär, blodapelsin känner man ju igen;)

Kramelikram!:)

1 kommentar:

  1. Åhh ja frukost är sååå got, men de är alla andra måltider med;-)
    men din frukost lät verkligen mumma!!
    Ha en bra dag fina du!
    Kram K

    SvaraRadera