söndag, februari 20, 2011

Kära lilla pappa och älskade barn!

Har då varit några dagar hos pappsen i Jämjö, så mysigt att få rå om varann lite!
Men han är inte så pigg så det var med en klump i halsen jag åkte ifrån honom denna gång...

Vi har inte gjort så mycket men det känns bra att bara vara tillsammans, äta god mat, titta på TV, prata, lyssna på fin musik och så prata lite till!

Mycket prat om kärlek blir det, om pappas längtan efter mamma...

Mycket prat om döden blir det också...
Han återkommer ofta till ett citat av Astrid Lindgren, "Man måste lära sig att leva så att man blir vän med döden"

För det mesta kan jag lyssna och prata om det också men när det blir för mycket gör jag som systerdotter Jonna.
Hon sa till morfar en gång när hon var liten (detta berättar han också ofta;) när dom var ute och gick och pratade om att blommor och andra växter och djur dör, ja så som vi alla kommer att göra en dag, jag kommer också att dö säjer morfar Edvin.
"Nu pratar vi om nåt annat" säjer lilla Jonna bestämt!

Här ville jag ringa och kolla med Jonna om jag skriver rätt, åh va skönt det är att vi har varann, familjen, släkten!
Det blev ett ganska kort samtal för Jamie var med i bakgrunden och det var lite avbrott om kvällsmat och lite annat som skulle skötas...
Men vi hann med lite av både skratt och gråt - så är livet!!!;)

Så, nu gör jag likadant - pratar om nåt annat!

T.e.x om hur underbart det är att bli hämtad av systeryster Mimmi på torsdagkvällen, mysa med henne, bli bjuden på god mat som hennes goa gube lagat och hans hemgjorda vin!
Bli skjutsad till tåget på morgonen och få en massa kramar!!!
Syskonkärlek!

Och så kom mina underbara söner till sin lilla mams igår, vi åkte och handlade tillsammans och så blev det Tacos IGEN! Föreslog att vi kanske skulle hitta på nåt annat lördagsmys men hade vi börjat prata tacos så gick det inte att ändra!
Och jag har ännu inte tröttnat på detta heller så jag protesterade inte...

Är mest glad bara att jag får ha dom båda hos mej ett par timmar, dom får gärna ta upp två hela soffor efter maten bara jag får klämma mej in hos nån av dom och killa lite under fötterna och klia rygg!;)

Idag har det varit en härlig dag med strålande sol!
Kallt men så skönt!
Det blev en härlig promenad på 3 km med ett långt avbrott för att "låna" en vägg vid skolan där man kunde lapa sol och prata bort en stund med goda vännen Billy som också var ute på promenad!
Ett avbrott till blev det hos vännen Mikaela som hade kaffe såklart!:)

Nu har tant Inna tänt alla sina värmeljus och snart blir det mys i soffan till Solsidan!

Ha en skön söndagkväll!

3 kommentarer:

  1. Åh jag blir alldes gråtig när jag läser ditt inlägg... Så fin du skriver♥
    Kramar K

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har haft en skön söndagskväll. Jag har skrivit ett inlägg på min blogg, det är 3 veckor sedan sist.
    Här är en till som kämpar med vikten. Vägning i morgon. Det är 3,5 kg som fortfarande sitter fast.
    Jag har också en syster i Jämjö, vi brukar vara där om somrarna några dagar. Jag har en syster och en bror som bor i Helsingborg. Vi säger alltid när vi skiljes att vi måste ses oftare men det blir bara högst 2 ggr per år.
    Ha en bra vecka.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Tack söta ni för fina kommentarer! Man behöver gråta en skvätt emellanåt också...;)
    Festligt, jag har en bror i Helsingborg, o så lilla Jämjö som man tror ingen känner till!;)
    Kram...

    SvaraRadera