tisdag, augusti 24, 2010

Vilket Bröllop, vilken fest!!! :)

Var på ett så härligt bröllop i lördags, har varit så trött efteråt så jag inte ens orkat blogga om det!!!:)
Söta, fina systerdotter Anna gifte sej med sin härliga karl Johan!

Det var nog det allra finaste bröllop jag varit på!!!

Ja, bröllop är ju verkligen något speciellt...man blir båda glad och lycklig och rörd på samma gång...
Måns tyckte det var så vackert så han sa att om han någon gång ska gifta sej vill han ha det så här!
Jesper som var på sitt första bröllop (iaf i vuxen ålder) tyckte det var så fint så nu behövde han inte gå på något mer!!!;)


Så här fina var dom! Vår lilla sångfågel Miriam sjöng så fint!
Vigseln ägde rum vid Ronnebyån!



Prästen pratade om att man inte ska försöka ändra på varandra, då överraskade Johan oss alla med att börja knäppa upp kavaj och byxor...!!!



Skulle han vigas i bara kalsongerna!!!???


Nejdå, kortbyxor och barfota fick det bli! Nu kände vi alla igen honom bättre!!!



Detta var jag ju tvungen att föreviga för det händer ju inte så ofta! Men pojkarna blev lättade när Johan började klä av sej för då kunde dom åtminstone ta av kavajerna...;)



Mamma Inna med sina fina pojkar! Kände mej faktiskt riktigt fin själv i nya klänningen!;)



Sen var då fest på Karlsnäsgården och det var verkligen en lyckad fest!
Helgrillat vildsvin!!! Bara det är ju inte nå´t man äter var dag precis! Det var riktigt gott!
Sen var det så mycket gott att äta och dricka så vi hade nog kunnat fortsätta ett par dagar till...!
En annan dag kanske jag ska skriva om hur mycket man faktiskt KAN gå upp i vikt bara på en helg om man äter och dricker precis allt som bjuds på en sån här fest.....
Kanske tur att vi dansade till långt in på natten så brändes väl nån liten kalori...



Ja, så fick jag ju för mej att testa inställningen "night scene" på min kamera som jag inte knappt visste att vi hade...då skulle man visst hålla handen stilla länge för att det inte skulle bli så här suddigt...hmmmmmmm.....

När klockan närmade sej tre på natten gick Måns och mamma Inna för o nanna kudden, det var faktiskt lite svårt att slita sej från dansgolvet när den ena gamla godingen efter den andra avlöste varandra (av en trött discjockey som lite försiktigt frågade om han kunde sluta spela redan vid två-tiden...;) och det sista jag hörde när jag gick för att vaska av mej sminket var Yazoos "Don´t go"......

Pappa Björn var ju såklart tvungen att leva upp till det som stod i hans presentation att han skulle vara uppe längst så han och Jesper dök upp efter klockan fyra efter nakenbad i Ronnebyån som gänget som höll ut längst tyckte var ett bra sätt att avsluta kvällen på!!!

TACK Anna och Johan för en helt fantastisk helg och lycka till i framtiden!!! :)

5 kommentarer:

  1. Låter verkligen som en underbar dag - härligt!

    SvaraRadera
  2. Va kul ni verkar ha haft... själv har jag lite svårt för bröllop där man måste vara jättefinklädd och bara sitta still... men dans är ju aldrig fel!

    O fina var ni allihop oxå.

    SvaraRadera
  3. Hej, VEM gifte sig!För en ny kommenterare, dvs kusinen, som inte hänger med riktigt än om vilka du skriver om...Vi "kan ju inte varandra" ännu...vet inte alls vem du bloggar om i dina inlägg, eller som sagt vem som f´gifte sig...
    Ni verkar haft kul i vart fall! Bröllop är alltid roligt, det är ju inte så ofta man blir inbjuden numera...-06 var vi på ett och -07 på två (inte våra barns)- så nu dröjer det väl ca 10 år till...?
    äldste sonen är ju gift, men detta gjorde de i hemlighet! fräckt, va?
    Ha en go helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Jag ska också gifta mig på karlsnäsgården och vi vill ha helgrillat vildsvin men kan inte hitta någon som hyr ut ställning, vet du vart de fick tag på sin?
    Mvh,
    Malou
    mejla gärna svaret till: zvartaliljan86@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Hej Malou! Jag ska kolla detta o återkomma till dej!

    SvaraRadera