onsdag, augusti 04, 2010

Minigolf m.m

Man kan ju inte skriva "jag skriver mer i morron" när man fortfarande är inne i nå´n slags bloggtorka...
Skulle ju skriva mer om veckan i Blekinge men nu har det gått ett par dagar igen...
Jaja - egentligen var det väl inte så mycket kvar att skriva om - det blev ju nästan en liten novell sist enligt min söta f.d granne...;)
(Hihi - Maritha - pratade med Ida idag;)

Men lite kul var det ju när jag o Björn fick för oss att åka ut till Sturkö Camping o spela minigolf en eftermiddag...
Tant Inna började på första banan o slå ner bollen i vattnet under några stenar så jag fick krypa ner på knä (bara det är ju inte alls så smidigt nuförtiden...) o gräva utan att få tag i den, gå in till receptionen o fråga om jag var den första som kom in efter första slaget o frågade efter en ny boll!

Nejdå - hon var så trevlig i kassan o sa att det minsann hade hänt förr...

Jag fick en ny boll...

Björn ledde ju stort hela tiden, när han vid ett tillfälle tipsade mej (lite snällt förstås;) att jag skulle ta i lite mer så slog jag iväg bollen över halva banan!!!

Åt detta fick jag ett vansinnesskrattanfall (ja, ni som känner mej vet ju hur det kan låta) som fick folk att undra o glo, men det är ju jag van vid så det var bara att fortsätta när Björn travat iväg o hämtat bollen åt mej!

Det slutade med att Björn vann med 14 slag...jaja - tur att man inte är en dålig förlorare!

Vi var o hälsade på morbror Sven-Olof också som verkade trivas bättre på nya avdelningen på ålderdomshemmet, han skrattade nästan hela tiden o sa inte en enda gång att han redan var död som han brukar!

Nu bidde det lite sent jag satte mej här ikväll, vi har varit med Rudi o hans familj o kollat när Jesper repat med sitt band o sen åt vi pizza hemma hos Måns.

Återkommer när jag är piggare kära vänner, nu känns sängen väldigt lockande...

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar