tisdag, augusti 10, 2010

Kräftor hos familjen Persson!;)

I lördags styrde vi kosan till Växjö för lite trevlig samvaro med härliga vänner!!!

Det är tredje året nu så det har visst blivit tradition!
Så himla kul o mysigt hade vi!
Började med att åka ner till Helgasjön o bada, eller ja, inte alla då...
Cilla och jag satt så bra i våra solstolar o tittade på under små glada, uppmuntrande tillrop!;)

Sen då dessa underbara kräftor!!! Jag ÄLSKAR kräftor!!! En gång för många år sen var vi på en stor skiva med massa folk som vi inte kände (jo såklart vi kände nån annars hade vi ju inte varit bjudna men ni fattar...;) karln som satt bredvid mej slutade plötsligt äta och bara tittade på mej!
"Jag har aldrig sett ett fruntimmer äta kräftor på detta viset" utbrast han efter en stund...

Jaja - är det gott så är det!




Frederick försöker bryta nacken för att vara med i bild, förmodligen tjatade jag om att han var tvungen till det för att komma med så han bara lyder...



Skål och tack för en jättetrevlig kväll / natt som avrundades med bubbelbad, också det tradition!;)

2 kommentarer:

  1. Så trevligt med fest, vi var också på kräftskiva i lördags och hade också väldigt trevligt.
    men att du varit i Hallarum! Där har jag inte badat sen tonåren, tro jag. Då var man ju där hela dagarna. Oh, vad man kämpat uppför de båda backarna på hemvägen!Blir faktiskt lite nostalgisk...
    Roligt har ni alla haft i sommar verkar det.
    Kram!
    Lena

    SvaraRadera
  2. Kul att ni har festat - ni kan ju behöva tänka på lite annat efter alla tråkigheter!
    Hallarum har vi åkt till i alla år - våra "små pojkar" tycker fortfarande att det är favoritstället när vi är i Blekinge!
    Kram!:)

    SvaraRadera