fredag, augusti 06, 2010

Familjemys med vegetariskt och Yatzy!

Idag bjöd äldste sonen pappa, mamma och lillebror på middag hemma på Sturegatan!
Det serverades vegetarisk (!) köttfärssås eftersom han fått för sej att testa att leva utan kött ett tag o se hur det går...
Basen var förstås quorn och hade jag inte vetat detta i förväg så vet jag ärligt inte om jag känt skillnaden!

Jättegott!
Han fick t.o.m pappa Björn att säja att det var gott (tror faktiskt han menade det också;) som älskar kött och vill ha "redig" mat!!!

Sen blev det lite sällskapsspel i form av Yatzy som alla utom Jesper tyckte var kul, han suckade väldigt och hade ingen inlevelse eller positivt tänkande, nej, han spottade inte ens på tärningarna innan han kastade dom!

Så gick det dåligt för honom också, han kom näst sist...

Gissa vem som vann? Mamma Inna var väldigt ivrig att blogga om detta så fort vi kom hem så då kanske ni anar...?;)

Jaja - slår man både Yatzy lätt som en plätt och får bonus också så...;)

Igår hade vi vår traditionella avskedsmiddag hemma hos Rudi och Nicole för i morse åkte dom hem till Berlin, men ett år går fort så vi ses snart igen!;)

Det var så härligt att se våra "små pojkar" Måns och Jeppe när dom lekte med Mats och Lea i trädgården!
Tyska, svenska och engelska blandas om vartannat och glada skratt och tjut!

Nu tror jag blogger fått fnatt för jag klickar hysteriskt på "Lägg till bild" men inget händer!!!
Är det nån som känner igen detta???

Jaja - inte får jag hänga upp mej på det, lägger ut detta som det är och gör ett nytt försök en annan dag...

Kramelikram på er alla!







Ojdå - det var nog helt enkelt så att jag klickade FÖR hysteriskt så det liksom lade sej "bakom"......jaja - strunt samma - nu funkade det iaf!;)

P.S Måns påpekade innan vi åkte hem att jag INTE nödvändigtvis behövde skriva om vem som förlorade i Yatzy...han tyckte jag kunde lägga vikten på hur god maten var...

Gissa vem som förlorade...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar