tisdag, maj 04, 2010

Morgonmöten med kramar!!!

Det finns väl nåt som heter "trädkramare" men nu finns "morgonkramare" också - iaf i min ordbok!!!

På min lilla promenad till jobbet som brukar bli vid halvsex så möter jag ibland en MYCKET kär vän - Eva-Lena!!!
Dessa små korta möten kan verkligen förgylla min dag!!!
Har funderat lite på vad folk som möter oss (ja inte för att det är så himla mycket trafik vid denna tid men nån mer är ju ute o far...) tänker när de möter oss med stora lyckliga leenden, ja ibland skrattar vi högt (!) när vi har fått syn på varann på långt håll!!!
Så blir det en go kram o bara ett par ord innan vi fortsätter - det räcker så bra!
(Visst skulle vi kunna prata mycke MYCKE länge men vi har ju tider att passa så.....;)

Det är såna där små detaljer i tillvaron som piggar upp o gör livet så härligt!
Likaså blir jag fånigt lycklig när jag har mött tonårsson vid tåget o vi går till hemköp ihop o jag får hålla honom under armen...när jag frågade om det var OK att jag höll i honom sa han bara att han egentligen inte gillar det men "du kan få hålla i mej iaf mamma så det syns att vi tycker om varann" - gissa om han fick pluspoäng! Igen!!!

Nu är vi hemma på Idrottsgatan, Jeppe sitter vid TVn o spelar lite gitarr o jag sitter här...
Idag gjorde jag sakerna nästan i rätt ordning!
(Rätt ordning = tråkigt först, roligt sen) o har disken klar! Var bara tvungen att sätta mej vid datorn en pytteliten stund direkt när vi kom hem...;););)

Nu ska jag titta in på Ellos.se en runda...

Ha en skön kväll alla härliga människor!!! ;)

4 kommentarer:

  1. Precis såna saker är det som lyfter en, härligt!

    SvaraRadera
  2. Åå, vad man blir glad av att läsa detta. Glädjen i mötet med en annan människa och sonens goa kommentar. Sånt får ett modershjärta nästan att svämma över av lycka.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker Jesper har många pluspoäng, Måns också!!!
    Undrar var dom har fått sina söta kommentarer ifrån?
    Mimmi

    SvaraRadera
  4. Lyssnar just nu på Björn Skifs...Kraaaaama dig..Får bli din signaturmelodi.Hälsa E-L nästa gång.Kraaaaam svääääägan.

    SvaraRadera