torsdag, maj 13, 2010

Glömda nycklar och rockande son!



En riktigt bra dag bidde det !!!

Lite glad o "busig" på jobbet! Inget ovanligt iofs men kanske lite extra idag!
Är så glad som har så härliga jobbarkompisar!

Efter promenad i regn hem så blev det en lååång powernap, kanske för lång för att kallas just det...;)
Nästan 2 timmar bidde den!

Efter detta skulle jag promenera bort till Micka för att låna hennes bil o hämta Jeppe i rockstudion o köra honom till kompisar i Barnarp...

Här kommer den där vimsiga människan fram som jag tycker dyker upp oftare och oftare!
Var i hela friden kommer hon ifrån???!!!

Är på väg ut med paraplyet i högsta hugg, låser dörren, tömmer sopor, kommer på att jag ska byta från mitt lilla ihopfällbara "sladdriga" paraply till det lite större "rejälare" - går in igen o fixar med detta...

Traskar iväg - på halva vägen - i samma stund som Micka är så go o ringer för att erbjuda sej att hämta mej - upptäcker jag att nycklarna inte ligger i fickan!

Går tillbaka till Idrottsgatan o vad sitter där i dörren (som är olåst dessutom!) om inte min lilla nyckelknippa med lilla rosa grisen!

*suck*

Micka hämtar mej o får ett gott skratt förstås, ja jag skrattar också, vad annat kan man göra...!
När jag lämnat av henne o börjar åka så börjar hon o vifta!!! Hon har glömt nyckeln till lägenheten i bilen...!!! ;)
En tröst att inte vara ensam vimsmaja...;)

I rockstudion fick jag den äran att lyssna på ett par låtar med "The Big Happies" och dom är riktigt bra!!!
Härliga killar med (såklart;) o jag förstår nu varför Jeppe har varit så glad o uppåt sen dom "fann" varann - dom funkar bra ihop!

Körde Jeppe till Barnarp o när jag lämnat tillbaka bilen till Micka så blev det faktiskt en riktigt skön promenad hem - inget regn längre o skönt i luften!


Nu känns det som att nanna kudden kunde va en bra idé...

Gonattkram till alla som läser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar