söndag, maj 16, 2010

Helguppdatering!


Idag har tanten hållt sej borta från datorn hela långa dan och det har gått riktigt bra!;)
Har haft trevligt besök av lillebror med familj som hade vägarna förbi när dom var på väg hem till Helsingborg från besök i huvudstan!
Dom fick va med o fira guben min som fyller år idag! Hipp hipp Hurra!

Det blev spagetti med köttfärssås, kaffe, alladin-hjärtan och så en liten promenad!
På promenaden träffade vi min goa vän "Gullan" och hennes lilla vofsing Tilda!
Björn fick en diktbok av Ulf Lundell som jag var helt säker på när jag beställde den i min bokklubb att det var en självbiografi...
Jaja - ingen lyssnade på mej när jag sa detta (är dom vana? Brukar jag göra sånt här???) och tyvärr hade jag ju slängt min bokklubbstidning så jag kunde inget mer säja...

Nu väntar jag på att brorssonen Adam ska maila bilder från detta som jag kan lägga in här!

I fredags när jag hade loggat ut härifrån skulle jag ju då ta en promenad och slänga flaskor, på väg ut fick jag syn på två sms i min lilla mobil, en avisering om paket från ellos som anlänt till hemköp, det andra var hälsokost som också anlänt så då tänkte jag förstås att jag kunde hämta detta när jag ändå var ute...

Stötte på goa vännen Susanne som är så himla duktig och hade gått mycke MYCKE längre än mej...vi hade ett litet trevligt "möte" där vi försökte komma överrens med hennes mp3...hon såg minsann så himla modern ut med en såndär liten spelgrej som jag ännu ej lärt mej hantera - men så himla smidigt var det inte att hitta rätt låt iaf!!!:):):)

Så fortsatte jag då mot hemköp - hade liksom föreställt mej att jag skulle promenera hem med en såndär plastkasse från ellos med handtag och nåt liknande med hälsokost...
Då får jag ett jättepaket (ja, jag kanske kunde räknat ut detta med tanke på att det var lite både till mej, guben och Jesper...hmmmm...) från ellos och det andra var också en kartong, inte så himla stor men ändå lite "svårburen" - iaf tillsammans med detta andra...!!!

Jaja - det är ju inte så himla långt hem så det var ju bara att traska på och försöka se ut som om det är helt normalt att GÅ med såna paket när det finns nåt som heter bil...
Inte kunde jag ringa guben heller - han hade ju tagit ett par öl och förresten hade han nog inte hämtat mej iaf - det var ju hockey på TV för sjutton!!!

Fick stanna ett par gånger för jag höll på att tappa alltsammans!
Armarna blev längre och längre...

Hem kom jag iaf och roligt blev det för allt passade så bra så!;)

Lördan blev också en mycket lyckad dag!
Goa vännerna från Växjö Frederick och Cilla o deras barn kom till oss - vi hade våra stora ungar hemma också så det blev fullt runt bordet!
Björn hade gjort sin egenkomponerade goda kycklingrätt som alla bara älskar! Mycket krydda - mmmmmmm!!!

Lite (hmmmmm kanske inte så lite när jag tänker på allt jag plockade undan i morse...;) gott att dricka blev det också!
Senare tog vi en promenad, stannade till hos Martin (Fredericks bror) och hans fru Helen där vi fick ännu en liten färddrink och så lämnade vi Lukas där, fortsatte till rockstudion där Jeppe tränade med sitt band o lyssnade på dom en bra stund!
Dom kan gott träna lite på att ha publik!:)

Kvällen avslutades med att fruarna satt o letade låtar på Spotify med en drink i högsta hugg och våra gubar löste lite världproblem såklart!;)

Nu ska jag ta mej en god kopp kaffe,lyssna på Pelles spellista till minne av mamma, kolla runt lite på "Fejan" o sen blir det tidig sänggång för tanten!

Ha en skön söndagkväll alla goa vänner!

4 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS till Björn ifrån oss!! Och tack tack tack för fint kort ifrån dig på min födelsedag!! Du är ett mirakel!! Du måste ha en jättefin bok där ALLA födelsedagar skrivs upp. Gör du om den från år till år?? KRAM och tack!

    SvaraRadera
  2. Låter som att du har haft en riktigt mysig helg -härligt!

    SvaraRadera
  3. Det där med paket är inte lätt, hämtade ett på gulf i förra veckan och trodde att jag kunde lägga det under vagnen men icke! Fick halvt bära och halvt lägga det på vagnen för att orka med! Hoppas inte så många såg mig...

    SvaraRadera
  4. Hihi - nån mer än jag som släpar paket :)

    Åsa - jag fick en födelsedagskalender för över 20 år sen av mamma Elvy som jag fyller på vartefter det kommer nya i vår stora familj! Sen skriver jag in i min almanacka varje månad så jag inte ska missa nån...än så länge har det gått bra:)
    Det har nästan blivit lite "sport" att komma ihåg...;)

    SvaraRadera