lördag, juni 02, 2012

Mysigt spontanbesök och piggare pappa!!!:)

Här sitter jag, uppkrupen i min goa säng med Skrållan mjuk o go vid mina fötter, datorn i knät, snart ska jag se om lite "skönhetssömn" kan göra susen innan jag ska hem till goa vännen Lena för att dricka ett glas vin eller två...eller tre...eller...

Om inte jag blir "skön" så kanske jag åtminstone blir lite pigg till kvällen!!! ;)

Vaknade kl 6 i morse...hur kul är det på en skala när man har gått upp halv 4 - 4 för att jobba hela veckan, och veckan dessförinnan, och veckan innan dess också förresten...
Undrar när det blir "normalt" på jobbet så man kan sova "ända till" halv 5 - 5 som vanliga veckor!

Iaf kunde jag somna om en stund men sen bidde det en skön promenad som kändes bra och uppiggande och så gjorde den ju lite på stegmätaren också!

Träffade söta systerdottern Jonna på ICA så hon och hennes härliga gossar Jamie och Justin följde med hem till mej på en trevlig pratstund med kaffe och saft. Jag hade ju tyvärr inget gott hemma till kaffet (bara för att min karaktär är så urkass nu så då äter jag allt själv, även sånt som man kan ha i frysen till eventuella besök) men det gjorde minsann inget för Justin hade mat med sej (eller ja, Jonna då förstås) och Jamie hade eget snask!:)


Igår överraskade pappsen oss med att helt plötsligt börja äta igen efter att bara ha druckit nypon eller blåbärssoppa, kaffe, vatten sen den 2:e maj!!!
När jag ringde honom igår var han så uppåt och pratade på som bara den, rabblade upp hela helgens meny på Annagården och sa att "jag känner mej piggare nu så ni får nog dras med mej ett tag till"...
Jaaaaa söta lilla pappa! Det gör vi såååå gärna!!!

Förra helgen var Tine och jag nere fredag till lördag och som de sista gångerna så var det jobbigt att åka därifrån för det kändes som sista gången igen...
Men håller nu detta i sej så får vi kanske ha honom kvar ett bra tag till!!! Underbara söta lilla pappa!!! :):):)

Förra lördan innan vi åkte hem från Blekinge hade vi en mysig stund vid Hallarumsviken Mimmi, Tine och jag, Mimmi hade fixat kaffekorg!
Solen gömde sej tyvärr, det kom t.o.m lite regn, men vad gör det när Tine hade paraplyn i bilen! :)




Ha nu en riktigt go lördag kära vänner!!! Kramelikram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar