torsdag, juni 14, 2012

Steg & Bak...




Stegtävlingen är snart slut...

Inte för att jag ansträngt mej mer än vanligt, är nöjd med att mina snittsteg per dag ligger på drygt 14000 steg...

Så blir det när man inte har bil + ett jobb på lagret där det blir mycket spring hit o dit!

Men ska man nu inte promenera efter jobbet så kan jag tala om att man tjänar in en hel del steg på att baka efter ett recept man har på datorn och datorn står i TV-rummet och man dricker lite vin under tiden för att fira att man är ledig i morgon för att yngste sonen tar studenten + att man (jag) i vanliga fall (utan vin) är virrig så man hela tiden glömmer matskedar hit o teskedar dit och måste gå mellan köket och TV-rummet och dubbelkolla...

Kan också tala om att när man (jag) bakar så sällan så blir det en del tjocka kärleksmums och en del tunna...
Det blir också fula kanter som man inte kan ta fram på kalas så nu måste jag äta upp dom!!!

Ni förstår kanske hur det går med denna däringa karaktären och denna däringa vikten!!!

Skriver mer en annan dag - måste tugga nu!

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar