onsdag, juni 06, 2012

Det får nog bli en spindel i alla fall...





Sitter gött i soffan, kollar på Narnia med ett halvt öga, har gjort en hårinpackning så jag ska bli lite mjuk o fin...;)
(Tänkte verkligen efter tips från Jenny att jag skulle göra hårinpackning varje vecka men det är nog tre veckor sen nu...) Har ätit gott, njuter av ett glas vin och av att vara ledig från jobbet ända till måndag... :)

Idag har jag varit med familjen Storck i Bratteborg på Linns allra första hopptävling! Så kul var det o hon var så duktig, red felfritt och fick med sej en rosett hem!:)
Blir så himla sugen bara...på att ta upp det där med ridning igen...nu är det snart två år sen jag var ute på en härlig tur med Annas (lite min fortfarande...iaf i hjärtat...) nordsvensk Nils!

Lena tittade in med en kvarglömd cider (nu är den slut...) och mitt paraply, och så tittade vi upp till Mickan en sväng!

Nu till inläggets titel...

Ända sen barnen började tatuera sej har min syn på det där med tatueringar ändrats helt (man är ju inte sämre än att man kan ändra sej...) från det där "präktiga" tänkandet att "varför ska man göra nåt som man kanske ångrar sen o man blir ju gammal o rynkig o då är det inte snyggt längre blablabla o.s.v.......

Nej nu har jag t.o.m börjat fundera på en tatuering själv...
Eller börjat o börjat...har bloggat om detta tidigare om jag inte minns helt fel...

Nu är det motivet som är frågan!

Men undrar just om inte en spindel är min grej iaf!

I morse när jag stod framför spegeln på toa fick jag syn på en söt liten spindel som klättrade ner på sin lilla tråd bakom mej, när jag kom på att jag småpratade med den lite och att jag faktiskt alltid gör det när jag hittar nån söt liten spindel (t.e.x dom som jag inte kan dammsuga bort utan jag låter dom bo kvar för jag tror dom betyder tur och så äter dom flugor...) så slog det mej att det nog måste bli en spindel iaf - den dan jag nu ska tatuera mej!

Mamma dödade aldrig en spindel (hon dödade inga djur alls för den delen... möjligtvis flugor...ska fråga pappa nästa gång vi pratar...) utan plockade försiktigt upp dom och släppte ut dom...

När jag tänker efter har jag nu några inneboende, en i TV-rummet bakom bokhyllan (nån gång när jag städat har jag råkat dammsuga upp hennes nät men ber om ursäkt och tänker att hon kan väva nytt o det gör hon...) , en i sovrummet och nu då en i badrummet!

Ja så är det! Jag gillar spindlar helt enkelt!

Undrar om Jesper minns att vi skulle köpa en fågelspindel till honom för många år sen men det fanns inga då på djuraffären så det bidde en hamster istället...

Hejhej!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar