lördag, december 17, 2011

Om sjuk son , gott rödvin m.m...


Måns tittar på hockey på TV - han sitter i mitt favoritställe i soffan - det får han gärna...:)

Efter ett sms igår som fick mamma-hjärtat att smälta som smör i solsken -
" Jag kommer hem till dej efter bion så får du ta hand om ett sjukt barn i helgen :) Jag vill ha soppa nån dag!!!:) "
- så kan man inte göra annat än att låta sonen sitta där han sitter, pyssla om med Te med honung i, fixa god frukost helt efter hans önskemål, kurera med C-vitamin och så ska jag ju såklart göra soppa senare!!! Med mycket vitlök i som skrämmer bort alla basilusker!!! :)

Igår var Lena hos mej, det blev mat, vin, prat, skratt, mera vin, mera skratt o.s.v...Hur mysigt som helst!!! :):):)

Vaknade halv 7 med dunkande huvud - så dumt tänkte jag - tålde jag inte den sortens rödvin som var så gott (Umbala - mycket prisvärt - kan rekommenderas) - så kom jag på att det kanske inte var sorten det handlade om i detta fallet utan snarare mängden.........;)

Efter värktablett och C-vitamin brus somnade jag om, sov till 10 och då var den borta! Huvudvärken alltså...skönt!

Ha en go lördag alla!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar