torsdag, december 15, 2011

Jag har inget strykjärn...


Hur beroende kan man bli av ett fenomen som Facebook egentligen!?!

Bestämde mej för att sätta igång att städa direkt efter jobbet idag och det har gått så bra så!
Det sjuka är ju att jag verkligen fick "streta emot" för att inte logga in direkt! Men vet ju att det är svårt att låta bli att kolla hela tiden då, så det fick vänta!

Men datorn måste på iaf för städa utan musik - det går bara inte!!!:)

Nu sitter jag här - glad och nöjd - dammsugat och skurat så det luktar gott!

Har lagt in tvätt som jag tvättade i söndags (!) och kan meddela att om man viker riktigt noga så får det plats 3 maskiner ren tvätt i en IKEA-kasse.

Nackdelen med att just vika så noga är att det kan bli liggandes några dar (om jag inte behöver nåt i botten första dan...;)
Fördelen är att man inte behöver stryka, om man inte har en massa skjortor, vilket jag inte har...

Kanske åtminstone skulle inhandla ett strykjärn och en strykbräda för jag känner nog att det är nåt man bara ska ha...eller...?

Säj till om jag ser alldeles för skrynklig ut nån dag - ja kläderna då alltså - det andra går väl inte att fixa med ett strykjärn!!!;)

Ikväll har jag också funderat på att blogga om min slarvige son som sovit här inatt igen och i vanlig ordning lämnat spår...men det blir nog ett alldeles eget inlägg om det - skulle bli för långt nu annars...;)

I morgon är det fredag - va härligt! Då ska jag fixa lite gott käk till mej och min goa vän Lena så blir det vin och babbel och en massa skratt och ännu mera babbel!!!:):):)

Nu har jag funderat klart för idag!
Ska bara sitta här, kika lite på TVn med ena ögat, surfa lite och njuta av mitt kaffe...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar