tisdag, december 13, 2011

Glad Gnäll-tant idag!:):):)


Åh va skööönt det är med promenader och frisk luft!!! Ut o gå bara! Sträck på ryggen, sväng ordentligt med armarna, andas in den friska luften och njut!

Så lagom jäkla skönt när det blåser och regnar och man får gå framåtböjd och hålla krampaktigt i paraplyet med båda händerna för att det inte ska blåsa bort eller vändas ut och in!!!
Särskilt skön blir ju en sån promenad när man jobbat 3 timmar extra för den däringa inventeringen aldrig tycks bli klar...men snart så!
Vi är ju några som hjälps åt som tur är! Idag var det Karin och jag!:)

Som sagt - kände mej gnällig där en stund! Ja hela vägen hem faktiskt! Ville bara komma hem och krypa ner i varm säng och ligga där tills det blir vår!!!
Men nej - jag gillar ju alla årstider så det varade inte så länge...

Väl hemma kom jag på en himla bra kvällsmatsidé som gick snabbt, zuccini, lök, paprika, sambal oelek, creme fraiche, salt, peppar i stekpannan - lite sallad, några oliver och ett glas isvatten till det!
I vanlig ordning öppna datorn och logga in på Fejan där ett gulligt uppiggande meddelande fick mej glad! :)

Så! Min irritation var som bortblåst!

Här sitter jag nu i soffan, TVn på, datorn i knät och en go mugg kaffe! Mmmmmm...:)

Inget mera gnäll idag - så det så! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar