tisdag, november 15, 2011

Vimsig-tant-varning...

Nu är det riktig tantvarning här hemma...

Det är väldigt dubbelt detta!!!
Att ena stunden känna sej barnslig som en tonåring - ja ibland ännu yngre! Nästa stund kommer då dessa små tecken...

Men jag är ju bara 46...???!!!???

Planering!
Planerar mycket...när jag promenerar hem från jobbet så planerar jag min kväll i huvudet! Även om absolut ingenting ska göras som tar nån tid så måste jag planera!
Sen funkar det inte iaf!!!

Idag på väg hem ska jag skynda mej lite extra för jag har bokat tvättstugan, hör själv hur tråkig jag låter när jag möter en trevlig väninna på vägen och direkt ursäktar mej med att "jag har tvättstugan, måste skynda..."

Så kommer jag på att jag måste ha ett par grejer på ICA, dit kan jag ju gå när jag lagt i en tvätt eftersom jag bor så nära!
Men om jag går direkt till ICA (och skyndar lite extra, inte för att jag tror att nån granne tänker sno min tvätttid, mest för att min kväll inte ska bli för sen så jag får sova i tid...) så slipper jag ju gå ut en gång till!

Där handlar det om bekvämlighet! Gud så jobbigt att gå in hemma, slänga i en tvätt, gå ut igen för att handla!!!

Nej, det blev direkt till affären, där behövde jag såklart ingen korg för jag skulle bara ha ägg...
Visst ja, schampot nästan slut! En liter mjölk kanske är lika bra att köpa när jag ändå är här!
Ett par burkar tonfisk kan vara bra och får plats i famnen...

Träffar en go vän som jag inte sett på länge! Då måste vi ju prata bort en stund tills jag kommer på att jag har bråttom hem till den där jäkla tvättstugan ju!!!

Så väl hemma börjar det bra, går bara raka vägen ner med tvätten som jag sorterat på morgonen (välplanerat) men därefter när jag kommer in i lägenheten (och här vet jag att ingen ser mej så nu börjar kaoset...) ska jag - helst samtidigt - ta ut linserna (som jag provar ut en ny sort äntligen) för jag känner mej trött i ögonen efter en dag vid datorn på jobbet, (ovan och klumpig så snart har jag väl tappat dom nånstans) koka ett par ägg, göra i ordning min lilla bricka till maten som ska med in till TVn, byta om till mjukiskläder (som är ett måste så fort som möjligt efter jobbet), komma på att linnet jag haft på mej skulle med den mörka tvätten som redan är igång och svära lite över det, sätta igång datorn och kolla om nåt hänt på fejan sen sist (kanske tog nån liten titt på jobbet, på rasten såklart!) kolla igenom posten (reklam mest) sätta på TVn (sällskapsljud, det eller Spotify...) o.s.v

Detta är ju inte så mycket egentligen men jag rör till det och tror jag kan göra allt samtidigt så det blir mycket bökigare än nödvändigt...

Hur sjutton fixade man småbarnstiden med föräldramöten, hockey och fotbollsträningar, hus, trädgård, hästar och lite andra djur mm mm....!!!???


Nu sitter jag iaf i min sköna soffa!
Snart ner i tvättstugan igen men nu kommer resten av kvällen gå i ett lugnt tempo...(som för det mesta när jag tänker efter...) tror det är därför jag skyndar på i onödan ibland för jag vill komma till den här sköna kvälls-stunden i soffan...med lite kvällsmat och en underbart god mugg kaffe! :)

Ha en go kväll! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar