tisdag, januari 25, 2011

Nyopererad, nya mål, kämpa på!

Gomorron alla glada!

Idag vaknade jag utvilad halv 7 och gick raka vägen in i duschen!

Ja, nu fick jag ju det att låta som om det gick med en rasande fart men det är synd att säja...
Allt går väldigt sakta...
Man fattar verkligen inte vad man använder magmusklerna till (de få jag har då...;) förrän man inte kan använda dom knappt alls!!!

Skratta (!!!)
Hosta
Nysa
Sätta sej
Resa sej
För att inte tala om att ta sej i och ur säng!!!

På sjukhuset kände jag mej så fånig när jag vid flera tillfällen fick så där ni vet så det killar i halsen och det GÅR bara inte att hosta så det blir nåt konstigt "Robert Gustavsson-ljud" samtidigt som jag försökte klia bort det från utsidan!!!

Igår kom Lena och hälsade på och jag blev full i skratt redan när jag hörde hennes steg i trappan!
Bara för att jag vet att det inte GÅR att skratta!!!

Samma när senare syster yster Tine hälsade på, och när Karin var här och vi var på hemköp ett ärende - jag blir full i skratt hela tiden åt absolut INGENTING!!!

Nu har jag iaf tänkt ut lite saker jag ska kämpa med under sjukskrivningen (som är t.o.m den 22:a februari) så jag inte blir slö och ligger i sängen eller i soffan framför TV:n hela dagarna...!!!

Först och främst måste jag försöka röra på mej och promenera lite varje dag så jag kan gå till jobbet när det är dax!
Igår blev det en så lång promenad som till Karins bil härute på parkeringen och mellan bilen och hemköp...!!!

Idag ska jag gå till Q8 och posta ett vykort!!!
Blir spännande att se hur lång tid det kommer att ta!!!

Så har vi då det där med vikten...

Ja ni som tycker vikt och sånt är dööööööötråkigt ska kanske hoppa över min blogg ett tag för jag ska verkligen lägga fokus på det nu!!!

Vägde ju 73 i min senaste "bekännelse" om vikt efter jul och däromkring har det varit nu, lite bättre idag så nu ska viktrapport in varje vecka tills det visar under 70 igen!!!

Matrapport ska in här också - inte varje dag kanske men "stickprov" nån gång då och då...

Skötte maten riktigt bra igår, hade två rutor kvar av den jättestora, JÄTTEGODA chokladkakan vännen Camilla hade med sej när hon hälsade på med sina goa barn Ebba och Hugo på sjukhuset!
Dom slank ner, men nu blir det ingen choklad på ett tag!!!

Hon vet vad jag gillar Camilla...;)
Kanske efter att jag vikarierat för henne och hennes chokladbit hon hade i en låda på sitt kontor var borta när hon kom tillbaka...???!!!

Vi ses igen kära vänner! :)

4 kommentarer:

  1. Krya på dig söta Inna!! Vi tänker på dig!

    SvaraRadera
  2. Gomorron på dej också, eller förmiddag. Det är lite trög i starten här.
    Du låter pigg och skönt att det mesta är över.
    Rehabilitering tar sin tid.
    Jag sitter i samma sits som du när det gäller vikten. Jag har dock inte skrivit om det på bloggen. Nu ska jag tävla med dig. Mitt mål är 1/2 kg i veckan. Lite skjuts har jag fått av den fördömda kräk-sjukan. Jag har fortfarande svårt att äta, går kring med ett ständigt illamående. Väldigt obehagligt så det är ingen bra metod. Sköt om dig och lycka till med vågen.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna att det funkar bra både efter operation och med vikten!! Vägde oxå lite för mycket efter jul men en hel vecka i sjuksängen plockade bort några kilo. Effektivt men inte kul!!

    SvaraRadera
  4. Söta ni är!;)
    Ja inte är det kul att vara sjuk men kan man gå ner lite är det ju bra...;)
    ½ kilo i veckan låter ju lagom - vi kämpar på!!!

    Kram!

    SvaraRadera