fredag, oktober 15, 2010

Varit på sjukan inatt

Torsdag kväll bidde inte som jag tänkt mej precis! Jag som haft sån bloggtorka av rutiga och randiga skäl, hade siktat på att sitta vid datorn en stund, var t.o.m riktigt sugen...

Men så blev inte fallet!

Kvinnobekymmer!!!

Varning känsliga läsare!;)

Blöder som en stucken gris och får åka in till akuten i Värnamo! Vilken tur att man har så underbar släkt! Kära systersonen Fidde som ställer upp i vått och torrt kör in mej, dock med mörkrött (!!!) lakan i framsätet!!! Bilen är ju faktiskt ny...!!!!;)

Jag undersöks, har muskelknutor, får stanna över natt, prat om eventuell skrapning men i morse beslutas att det blir P-spruta och blodstoppande tabletter. När detta äntligen är klart och jag inte längre ev ska sövas så får jag äntligen ÄTA!!!!!!!!!

Kastade i mej 2 ostmackor (nej mina kära vänner, nåt GI blir det inte i detta inlägget!) innan Fidde hämtade mej igår, så när jag då äntligen fick frukost vid halv 11 i morse tackade jag JA till ALLT!!!
2 mackor, kaffe, juice, yoggi, flingor...åt som om jag inte sett mat på en vecka!!!

Inte nog med det, Fidde jobbar ju till 1 och kunde inte hämta mej tidigare så jag fick lunch också på sjukhuset och det serverades raggmunk med fläsk!!!
Snacka om TUR! Inte ofta man hamnar på sjukan och då träffar man så rätt!

Detta var då bara en dryg timme efter att jag ätit denna jättefrukost, men jag slukade hela portionen!!!

Hur ska det nu gå med tant Innas vikt!!!;)



Här sitter jag då i sjuksängen med den mjuka sköna nattskjortan!!!
Vi ska bara inte tala om de snygga engångstrosorna i nät!!!
Nej - det blir inget foto!!!
Vill inte skrämma bort mina läsare!!!

Vet att många suckar och tycker att sjukhus är "USCH".....visst - nu har jag inte haft några stora problem under åren, mest åt detta hållet som ovan, men jag tycker det är jättemysigt!!!
Personalen är så himla goa och tar hand om mej så bra, känner mej vän med dom alla när jag åker hem!!!

Funkar nu inte detta så blir det operation, när jag googlat lite som jag brukar så hittar jag denna text som får mej att verkligen känna att får jag mer besvär så tvekar jag inte en sekund!

Nu häller jag upp kvällens andra glas vin och kryper upp i favorithörnan i soffan och kollar på IDOL!!!

Ha en skön fredagkväll alla goa människor!

10 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt! Har också haft en del besvär med myom och blödningar. Elände!

    Kram

    SvaraRadera
  2. myom hette det ja!!! Skrapades för samma sak för 7-8 år sen så det känns verkligen som att nästa gång ska den bort!!!
    Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Usch, låter intget vidare. Hoppas du känner dig bättre nu. Kram kram

    SvaraRadera
  4. Usch vad vi kvinnor ska behöva stå ut med! Hoppas det ordnar sig för dig! Har också varit på sjukan i veckan och iklädd samma snygga nätbyxor! Får se om jag skriver ett inlägg om detta framöver...
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Uscha låter inte alls bra:-( Men skönt att du nu mår bra iallafall!! Hoppas att du slipper mera besvär! Tänker på dej!
    Kram K

    SvaraRadera
  6. Men lilla gumman då, hoppas det blir bättre !
    Själv ska jag in på op. på onsdag......
    Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Du ska då råka ut för elände. Krya på dig och du..... rött vin ska vara bra för blodet =) Kram
    Din namne och granne

    SvaraRadera
  8. Hej, kusinen!
    Jag har också myom, men de blir mindre o mindre för var gång de kollas.Har inga besvär av dem. Tröst? Kanske inte om jag säger att åldern spelar in här...de ska tydligen bli mindre o mindre efterhand man blir äldre.
    Jag har dock opererats för framfall för ett par år sedan, bra resultat.Men min syster har opererat bort allt i underlivet, så hon upplever att livet leker nu efter detta. Mamma opererade ju också sig i yngre år, så det är väl ett släktskap?
    Hoppas att du mår bra, låt de nära o kära passa upp på dej, det är du värd!
    Här är allt bara bra, solen skiner, kallt om nätterna, men härligt höstväder! MEN: Jag gillar ju inte hösten egentligen...
    Nu har vi ätit en god höstgryta, med gott vin till, man mår nu bara gott!
    Kram till dej!
    Lena o familjen

    SvaraRadera
  9. Tusen tack för all uppmuntran, härligt med omtänksamma vänner! Kram på er alla! :)

    SvaraRadera
  10. Hoppas du är bättre och att chokladen har gjort lite nytta!! Såna där underkropps-sjukdomar är ju inte kul. Opererade mig för cellförändringar för några år sen och efteråt var inget kul alls, blödde faktiskt mycket mer än efter jag fått Judit.

    Kramis

    SvaraRadera