måndag, oktober 18, 2010

Kroppkakor = medicin! :)

Insåg ganska snart igår att jag var ganska mör och "blofattig" så det blev en dag mestadels i sängen idag...skönt faktiskt...var nog välbehövligt...

Men så har man då dessa underbara syskon!!!

Mimmi som hade lagat kroppkakor i helgen kom på att eftersom hon ändå skulle till Skillingaryd för att roa sej en heldag i Ullared med sonen och hans familj, kunde göra systrarna Tine och Inna och systerson Jesper lyckliga med ett smakprov!!! Tyvärr kunde inte Ylva komma p.g.a halsont men om det kan trösta dej nåt Ylva så får Måns dina efter jobbet ikväll och han jublade i telefon när jag meddelade detta!!!

Smakprov och smakprov förresten...
Jag åt fyra stycken och det gjorde väl di andra med........;););)



Jeppe kramar sina goa mostrar !




Ser ut som om dom missunnar honom fastän magarna är fulla av kroppkakor!!!;)




För inte kunde vi vänta på honom - vi åt direkt!!! Det är allt nåt alldeles speciellt med denna underbara rätt!!!

2 kommentarer:

  1. Mys pys!!!
    Jag måste villigt erkänna att jag aldrig i hela mitt liv ätit kroppkakor... Något som jag förmodligen har missat helt;-) Måste prova;-)!!!
    Hoppas att din mage mår bättre!!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Näe, jag har testat att smaka på kroppkakor, men jag gillar det inte. Mest av allt avskyr jag namnet! Varför har de döpt dem till det??

    SvaraRadera