söndag, april 18, 2010

Syskonträff 2010 !!! =O)





I fredags var det äntligen dax igen!
Syskonen Andersson (var det ju från början då, nu är det ju bara lillebror som har det fantastiskt vackra namnet kvar!) har haft sin årliga syskonträff för sjätte året i rad!
Så fantastisk sammanhållning som det är oss syskon emellan, inget tjafs o gnäll! Jo lite tjafs kanske (vad det nu är för ett ord???) men bara i form av retliga kommentarer till varann med mycket kärlek i!

Pappa var med såklart som förra året, han blir ju lite trött ibland, kanske inte konstigt med 5 högljudda "barn" omkring sej, o då går han undan o vilar lite!
Men för det mesta myser han...:)

Jag är bara så himla TRÖTT av nån konstig anledning...ja det blir ju ganska intensivt umgänge, en hel del vin och andra alkoholhaltiga drycker, VÄLDIGT mycke god mat så jag känner mej mätt för flera dar!

Tidiga morgnar med härliga promenader i blåsten, ja för det har blåst "som attan" vid havet i Trummenäs, solen var framme när vi kom på fredan, gömde sej på lördan men kom tillbaka idag så det kändes lite extra svårt att lämna o åka hem...



Denna gång glömde jag faktiskt inget (som förra året...) så Ylvas extrahandduk (tror hon tänkte lite på vimsig lillasyster...:) fick bli en sån där go handduk att sätta fossingarna på efter duschen!

Vad säjer ni nu kära syskon? Fick alla prata av sej ordentligt? Tänker på min jobbarkompis Boel som när jag berättade om denna syskonträff frågade: "Är ni som du allihop? Hur går det till, pratar ni i mun på varann hela tiden? Är det nån som hör vad nån annan säjer?"
Förstår inte varför hon undrade på detta lilla vis!!!!!????? ;););););)



*suck*
Nu skulle jag vilja skriva mer än jag orkar....
Vi har det verkligen HELT UNDERBART mysigt tillsammans!!!
Men jag ska faktiskt snart krypa ner under täcket för i morron ska jag upp 4 igen...

Till jobbet där jag trivs så himla bra...men visst hade det varit skönt att sovit ut en dag...



Tack älskade syskon för ännu en toppenhelg tillsammans!!!

8 kommentarer:

  1. Vad härligt det hela låter :)
    Förstår att ni haft en härlig tid tillsammans, och så kul för er far !

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med syskon och så kul att ni håller ihop och trivs tillsammans.

    SvaraRadera
  3. Så underbart härligt det låter med er gemenskap och allt. Njut av det, vilket jag fattar att du gör redan. Och suss gott :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint du har beskrivit det! Och så fina kort du har fått in!
    Jag tycker att vi lyssnar på varandra, ibland...
    Ringde pappa ikväll, han lät trött och nöjd.
    Tusen kramar o pussar.
    Mimmi

    SvaraRadera
  5. Det gjorde lite ont i hjärtat när jag läste om eran syskonträff. Lyckliga ni! Vi är tre systrar och och en bror. Min bror och en av systrarna kan inte vara i samma rum. Jag försöker att inte ta parti och träffar båda, men allihop, det går inte.
    Ha det så bra och ta väl vara på syskonkärleken.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Söta Edvin!!! Vad mysigt ni verkar haft!! Kram!!

    SvaraRadera
  7. Är lillebror lite lik pappa lr? Undrade först hur Edvin kunde se så ung ut på översta kortet..... kollade en gång till och såg vem det var!

    Kul att ni hade en bra helg även om vädret inte direkt var på topp!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tack för alla fina ord!!!
    Ja vi har förstått att inte alla syskon känner så här o det är ju synd för det är guld värt!!!

    Kram på er allesammans! :)

    SvaraRadera