torsdag, mars 18, 2010

Lägesrapport från glesbloggen!

Lägenheten
Trivs vi jättebra i !!! Utom att det är trångt då Måns är "inneboende" tills han flyttar i påsk !

Huset
Har vi inga spekulanter på ännu men dom kommer snart...(positivitetsministern har talat)

Knäet
Som inte är så himla nyopererat längre (8 dgr sen...) känns riktigt bra, haltar väl lite än men mindre o mindre...;)

Vikten
Kan vi väl ta en annan gång....hmmmm....vad har jag att skylla på om jag inte gått ner denna veckan.....hmmmm....JO VISST! Ägglossning!!! Jättesvullen blir jag då ju...


Mannen
Som just nu sitter vid TVn o låter väldigt mycket då hans favoriter Djurgården möter Brynäs, börjar jobba kvällsskift nästa vecka, vilket innebär LEDIGA fredagar så ni kan ju bara tänka er när jag kommer hem från jobbet o middan är klar o lägenheten städad!!! (???)

Son 1
Ringde just från färjeterminalen i Oskarshamn så mamma kan sluta oroa sej för resan dit (han har vår bil, men det är inte direkt bilen jag är orolig för....lite "mamma-nojig" när han är ute o far...) så nu sitter han snart på båten till Gotland för en helg i goda vänners lag!
Annars är han nu anställd på Falks Metall som käre far fixade så snällt!
Tele2 var ju SÅÅÅ bra o han skulle SNART börja tjäna MYCKET pengar! När tredje lönen var lika dålig som de första så kom det: "Pappa - sa inte du att dom behövde mer folk på ditt jobb........?!
Han svalde stoltheten...jobbigt, men livet kan inte alltid va enkelt min son!!!

Son 2
Försvann iväg till goda vännen Wilma för en stund sen, trivs oxå väldigt bra, saknar inte Ålaryd ALLS konstigt nog! Trivs så bra så det händer att han ringer mamma på jobbet o undrar om han ska laga mat tills vi andra kommer hem!
Lägger oxå mycket energi på sitt band som har lagt ut lite på Youtube här

Katten
Genomgår en ny "fas" i sitt liv...Från början var han inte alls sällskaplig, då hade vi katten Malte som han föredrog framför oss andra. När Malte dog -05 blev han mer sällskaplig, då dög plötsligt vi människor!
Nu har vi hittat på dessa tokerier med flytt, då är han mesta tiden inne hos oss och är lite VÄL sällskaplig.....Ligger på golvet i köket framför spis o diskbänk när man fixar där eller som innan, är med i sängen när jag bäddar rent... *suck*
Joodå - visst älskar jag min lilla katt......


Mina promenader
Underbart med promenadavstånd till jobbet men nu med lilla knäet så är jag lite försiktig. Har åkt med Björn på morgonen ( o snälla arbetskamraten Karl en morgon;) o hem på måndan. Tisdan skulle jag gå men lagom när jag började fundera på om nån snäll människa kanske kunde plocka upp mej ungefär halvvägs så kom just två såna, snälla människor alltså! Hasse o Catrine förbarmade sej över den linkande tanten!
Men nu har jag gått hela vägen hem i två dar o det känns bra!
Nästa vecka ska jag nog kunna traska på som vanligt igen!

Bilder från tantfesten
Kommer när jag orkar för nu när Mia varit så söt o skickat dom så ska en del av dom in här - TROTS att dom var väldigt suddiga.....lika suddiga som tanterna på festen tror jag...;)

Mitt nya beroende
Har jag blivit lika beroende av Nivea Pearl&Shine som Maria Montazami är av sina läppstift???
Ja kanske det, jag lägger det till mina andra "smörjmåsten" i form av Helosansalva, fotcreme, handcreme, Vick Vaporub och tigerbalsam!
Har man inte värre beroende än så så är det väl ingen fara!!!

Sömnen
Är fortfarande lika viktig i mitt liv så nu går jag o lägger mej!

Nattinatti!

2 kommentarer:

  1. Använder PRECIS samma smörja på munnen jag! Love it love it!!! KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa om allt, Inna, det (och du) låter så himla positivt! Kram på dig

    SvaraRadera