lördag, september 05, 2009

Mitt lilla stora födelsedagsbarn!!!! :O)

Våran lilla unge håller på att växa opp
Nu finns det inget krummelurpiller som kan sätta stopp!
Nej det är bara att låta tiden ha sin gång
Men ännu slipper du ej undan Grodan Bolls födelsedagssång!!!
Men vad ska vi nu ge dej mer än frukost på din säng?
Vi kan ju inget köpa - vi har ju ingen peng!
Men datorn som du har är ju ett lån från oss - till NU...
Det blir en bra present - den får du!!!

Ja - detta + då såklart den där födelsedagssången fick den käre sonen vakna
till i morse (ja eller om man kan kalla 11 - tiden för morron.....?) + varm choklad med vispgrädde enligt familjetradition!
Albin som sovit över fick också vakna till våra vackra stämmor och tyckte förstås oxå att det var sååååå trevligt med frukost på sängen!!! :O)

Sen blev det lite show i köket som vanligt när Jeppe är i farten så nu märkte vi väldigt tydligt hur lungt o tyst det varit sen han flyttade för 3 veckor sen.....
Är han hemma igen undrar ni??

Spolar tillbaka till igår... Efter jobbet åkte jag till svägan Eva och hängde med henne o två av hennes jobbarkompisar på lite "after work" - trevligt!
Sen åkte jag hem till Clara o Martin o gosade lite med underbara sonen i familjen, Winston, som nu blivit 5 månader gammal! Vilket charmtroll!!!!
Detta medan jag väntade på bilen från huvudstan!!
Det var nämligen så att Maria, Lasse o Anna som Jeppe då bor hos skulle till Göteborg över helgen så då passade Jeppe på att hänga med för att träffa familjen!!!! Nej, jag vet......det ÄR inte familjen....han har längtat efter sina KOMPISAR såklart...
Men strunt samma! Jag tyckte ändå att det var SÅÅÅÅ mysigt att få krama o pussa på honom och gjorde så så mycket jag bara nånsin fick!! (o han stretade inte emot så hemskt så lite glad att se mammi var han nog iaf... :)

När vi satt i bilen på väg hem o pratade om ditt o datt - bl.a så var ju mamma Inna nyfiken på nya kärleken som han träffat i skolan - Malin! Då sa jag till Jeppe att: du vet ju att vi har det tufft nu - pappa är fortfarande arbetslös o.s.v så vi har ju ingen födelsedagpresent till dej...
Då svarar jeppe direkt att han fattar precis, han vet ju hur det är....
Känner mej så nöjd med att vi har fått barnen att verkligen förstå hur saker och ting är.....Vi har fått dom att förstå att saker o pengar inte är det viktigaste.....
Huvudsaken är att vi har varandra och dom vet ju att vi finns där för dom när det gäller!
Sen kom vi ju på det där med datorn så det bidde ju present iaf!!!!!
Så hade Lasse o Maria o Anna varit gulliga o firat honom o faster Eva hann med ett litet snabbfirande innan vi åkte från stan!
Men DÅ var det bråttom!!! Hem till Albin, Misha, Wilma o alla dom andra!!!

Ett litet TIPS till alla föräldrar: Det är ett väldigt bra tillfälle att prata när man åker bil!!! Då slipper man känna det där att " Nu sitter vi här vid bordet o tittar varann i ögonen o så ska vi prata om allt..."
Ja inte för att jag är nån psykolog eller så men.....lite har man ju lärt sej av sunt förnuft under de här 20 åren som mamma...
Så tror jag iaf att det kan vara!!!
Vi har pratat om det allra mesta under våra bilfärder hit o dit (låter som vi inte gör annat men vi har ju bott minst en mil från civilisationen under större delen av deras uppväxt så.....) och både Björn och jag har upplevt detta väldigt positivt!!!

Hihi - tänkte på en annan blogg jag läst nu!!! Skulle vara intressant om mina pojkar började blogga om SIN SYN på allt detta som jag tycker är så himla bra!!!! =O)
Som tur är (vad jag vet...) så läser inte mina barn min blogg!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar