söndag, juni 21, 2009

Midsommarhelgen.....!!!!!! =)


Hur T R Ö T T kan en människa bli på en skala?????? Igår orkade jag
I N G E N T I N G !!!!!!!!! Absolut ingenting på hela långa dan!!!! Tur att det inte är fest varje helg!
Men vilken UNDERBAR midsommarfest vi var på !!!!! Min goa "gamla" vän Mikaela (vi har väl nästan känt varann hela livet känns det som!!!) som var "hemma" i Småland på besök (hon bor ju i Värmland nuförtiden!) och hennes mysiga mamma Britt-Louise hade fixat till en härlig fest ute i Britt-Louises fina timmerstuga i Siggaskog!

Där fanns allt som hör till på Midsommar: Sill, nypotatis, nubbe, blommor, regn(!) osv...och framförallt - ett härligt gäng goa glada midsommarfirare!
Mickas dotter Emma (som jag känt sen hon föddes o nu är hon en vacker fotomodell!) som också är hemma på visit från HongKong som är "hemma" för henne numera, var där med sin trevliga pojkvän Elvin som tränade på de svenska ord han lärt sej - mest "skaka rumpan" !!!
Mickas alltid lika glada bror Jim (som oxå är en väldigt kär "gammal" vän:) med sin fru Ammi, Ida, min lilla "snuttefia" som jag beskrivit i något tidigare inlägg och som jag inte kan börja skriva för mycket om igen för då blir det alldeles för lååååångt (love u Ida, PUSS) med sin härliga pojkvän Danny.
Idas mamma Maritha o pappa Åke, vära kära f.d grannar i Starkeryd - va KUL det var att ses o tack för härlig BUGG Åke!!!
Boris o Sonja, oxå f.d goa grannar fast från när vi bodde i Skillingaryd (det är en del av charmen med att flytta hit o dit - man skaffar sej lite goa vänner överallt!!!) var där o Boris såg till att dansen höll igång HELA tiden!!!
Deras dotter, söta gravida "Jossan" med sin pojkvän som jag (förlåt!) tillfälligt glömt namnet på.....kan det vara....hmmm...Benny? Nej, jag får fundera på det en stund....Han är iaf bror till Idas Danny så LITE koll har jag!:)

Sen var det faktiskt (nu tror ni jag hittar på...) en granne ifrån Ålaryd oxå - Robin, den snygge långe "pöjken" med sin söta tjej Rebecka.
O så var det ju vi då, Tant Inna med familj, ja vi fick med oss både Måns och Jesper faktiskt, mest tack vare att dom är så svaga för Micka förstås! Måns var så snäll o körde åt oss o senare på kvällen körde han Jeppe till sina kompisar i Skillingaryd.
Nu hoppas jag verkligen inte jag glömt o nämna någon....man vet ju aldrig med mej....jag har ju förmågan att "vimsa" till det - men Ida - du brukar ju läsa min blogg - rätta mej om jag glömt något viktigt.....!

Det är såna här tillfällen man verkligen känner va härligt det är med VÄNNER !!! De flesta av dessa som var samlade träffar vi väldigt sällan o ändå har vi så himla mysigt ihop! Sång o dans o mycket skratt hela dan o kvällen! Ja, så bidde det ju lite sånt där gott att dricka oxå så det kanske inte är så konstigt att tanten var lite trött igår............

TUSEN TACK för en helt underbar dag/kväll i Siggaskog! Vi glömde visst kylväskan så nu har vi en anledning att hälsa på igen!=)

Som sagt så var det inte mycket aktiviteter ute i Ålaryd igår....iaf inte på Lyckås 2 ! Först vaknade jag tidigt (som alltid när jag e lite "bakis") o var uppe o rantade en stund, tog ett par huvudvärkstabletter o somnade om, vaknade vid 11-12 o var JÄTTE-PIZZA-SUGEN !
Det var inte så svårt att övertala Måns o Björn (Jeppe åt pizza med "polarna" i byn) att åka o hämta Pizza!!!
Det enda jag orkade ta mej för medan jag väntade på maten var att ringa lite....Pratade bl.a med Lotta, den lilla nyblivna mamman, och fick veta att den lilla tösen ska heta Linnea!

Sen blev det resterna av pizzan till kvällsmat och GODIS MED EN MASSA KOLHYDRATER på kvällen.......!!!! Ojojoj - detta blir inte lätt att rätta till.....men va sjutton! Jag har ju ett par dar kvar till stora "vägardan" så det är väl bara att dricka buljong nu ett par dar!!!!:)

Nej nu får det räcka för idag govänner - nu ska tanten vara lite social med guben - kanske nån bra film???

Kram på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar