söndag, september 13, 2009

Migrän och femtioårsfest....


Migrän är inget alls kul!!! I fredags började det på jobbet direkt på morronen och då får ju jag lite smått panik med tanke på att vi är bjudna på min kära vän Lenas 50-årsfest på kvällen!
Gör som farbror doktorn sagt, tar första dosen av medicinen han skrivit ut direkt så det ska hjälpa men det blir bara värre! Tar även nästa dos och framåt sena eftermiddan är det lite bättre men inte helt bra...
Kommer hem och lägger mej en halvtimme på sängen med en kall handduk över pannan och ögonen innan jag tar en dusch o sen var jag faktiskt OK hela kvällen...
Tog det dock ganska lungt med alkoholen för säkerhets skull...

Det blev en jättemysig fest med GOD mat ( vi var på Järnvägshotellet) och lite frågesport och charader! Jag skulle bl.a föreställa Helge Fossmo!!! Lyckades faktiskt få någon att gissa rätt! =O)
Lena såg inte ut som en dag över 30 där hon "minglade" bland sina gäster! Tyvärr glömde jag kameran hemma, har blivit en liten slarvpotta med just kameran på sista tiden tycker jag!
Framåt 2-tiden på natta promenerade vi hem till Lena där vi sov över, blev sittande o prata en stund (stund o stund, jag la mej efter en kvart men dom andra satt o löste världsproblem till framåt 4-tiden...) Lena, Angelika, My, Björn o jag o en liten nattamacka bidde de med minsann!

Har faktiskt en liten fundering kring detta med att gå på fest...NU och DÅ...
DÅ är alltså när man var i 20-årsåldern, började man planera i god tid så att man hade sovit ordentligt innan o.s.v??? Neejdå - det var bara att hitta nåt snyggt att ta på sej o fixa lite dricka o samla ihop lite roligt folk o sen var det fest!!!

NU däremot....kära nån!!! Det är nästan så man (nej nu ska jag skriva "jag" o inte "man" - vet ju inte hur andra gör eller?) alltså JAG börjar att tänka på detta några dagar i förväg!
Äter lite vitlök o få gärna i mej lite ingefära så jag inte blir sjuk till detta festliga tillfälle, men inte för nära dagen D så man luktar vitlök!
Kollar så jag har de kläder rena som jag kan tänka mej att ha på mej (ja nu är ju tvättkorgen nästan tom så det är ju ett problem mindre...) och gärna några olika plagg så jag kan byta några gånger innan det är dax att åka...
Så har vi då det allra viktigaste: SÖMNEN!!! Måste SOVA ordentligt så jag inte ser trött o hängig ut framåt 11-12 - det går ju inte för sej!!!
Ja proceduren har blivit lite krångligare nu men det finns ju plus oxå....förr kunde jag få för mej att titta mej i spegeln när jag gick på toan under kvällen, kanske pudra lite o bättra på läppstiftet...nu så kissas det lite snabbt o tvätta händerna, slänga en snabb blick i spegeln o inse att det är som det är o så gå ut o va glad iaf!!!!!!! =O)

En liten vemodskänsla infann sej hos tant Inna mitt i allt det roliga....Där satt båda Lenas barn, Angelika och Michalis så fina bägge två, men mina pojkar var inte med....*suck*
Angelika hade gjort en frågelek om mamma Lena där en av frågorna var hur många "barn" Lena har och rätt svar var FYRA....Konstig fråga tyckte väl vi men det var Linda (kompis till Angelika) och JESPER medräknade såklart!!! Dom har ju varit som hemma där på Geijersgatan!!! =O)

Migränen som snällt hållt sej borta under festen kom krypande tillbaka i går så det blev sängen o kalla handduken igen! Orkade inte ens följa med Björn o svägan Eva ut o plocka svamp......:(
Eva hade goda vinet med sej men jag vågade inte ens titta på det!!!
När jag var på läkarbesök för just min migrän så sa Per att "du vet väl att du ska undvika vin, choklad och ost....." Hur kul är det på an skala????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar