måndag, september 14, 2009

Eric.....nyss bebis - nu 22.......!!!!!!


Vilken HÄRLIG överraskning!!!!!! Häromdan kom det ett SMS till tant Inna: är du hemma så jag kan komma o hälsa på? O vem är det då som skickar detta.....Jo Eric Jensen!!!
Erics mamma Monica och jag var i stort sett oskiljaktiga under några år i och efter gymnasiet, när hon väntade Eric så jobbade vi ihop på Granstrands o jag kunde sitta hela fikarasterna med handen på hennes mage bara för att få känna en liten spark!!!
Så kom då detta lilla knyte till världen o jag åkte dit var o varannan kväll för att bära, gosa med, byta blöja på, mata, sjunga för o.s.v o.s.v.... detta lilla underbara barn!!!
Jag hade inte träffat Björn då (gjorde så ett halvår senare...) så jag undrade när jag skulle träffa mitt livs stora kärlek och få uppleva detta underverk med ett litet barn!!!
Så går åren....Monica o jag höll kontakten, hon fick sitt andra barn, Simon oxå han en härlig kille, samma år som vi fick Måns o dom var oxå oskiljaktiga ett tag (men nu har dom sporadisk, men bra, kontakt, precis som vi:) men så flyttade hon till Skåne (år 2000 tror jag minsann att Eric sa att det var...?) och det blev längre mellan pratstunderna. Men Monica är just en sån vän som det inte spelar någon roll om vi inte pratar på en månad eller tre år så känns det ändå alltid som igår!!!!
Har så många härliga minnen som jag inte ens ska börja skriva om här för då kan jag bli sittandes hela natten!!! =O)

Det är ju då en sak att vi har hört av oss till varann nån gång under åren, men att få detta SMS...!!! Han vill träffa tant Inna!!! Dricka lite kaffe o småprata om ditten o datten...är inte det fantastiskt!!! Ja jag blev så glad o rörd så jag fick nästan lilla tåren i ögat när han klev in här i hallen o jag fick en sån bamsekram!!!
(Nu kom det en till när jag tänker på det....i ögat...)
Med sej hade han söta flickvännen Emma och en rolig sak till!!! Emma är en av Ellas allra bästa vänner så nu fick jag träffa henne oxå!!!

Ja - *suck* - ikväll kommer jag att somna med ett leende på läpparna känner jag....=O)

Det är såna här saker som blandat med en massa andra saker gör livet just så HÄRLIGT!!! =O)

STOR GONATTKRAM TILL ALLA MINA VÄNNER!!!!

Och Eric - kör försiktigt till Skåne!!! :)

1 kommentar:

  1. Hej goa vännen min!!!Mina tårar trillar när jag läser vad du skriver!!!!Tack för att du finns..Hoppas så att ni flyttar ner hit till denna underbara plats på jorden!Vi finns ju alltid för varavn eller hur?!Varma kramar från din gamla vän Stånkan!!

    SvaraRadera