onsdag, december 29, 2010

Vad heter korven!!!???

Åh va härligt det är att börja dagen med att riktigt gott skratt!!!

Ringde min syster Tine på jobbet för att ta reda på vad korven hette jag fick av henne och Tommy innan jul, ska ju skriva matrapport här och tänkte att det skulle bli rätt!

Hon var lite osäker, vi kom bara fram till att den var väldans lång och knottrig (!!!) men namnet!?

Catrine kom farandes på sin truck och blev inkopplad i fallet - eftersom det var hon som sålt korven visste hon säkert!

Hon var faktiskt inte heller säker på namnet - nåt med kungs hade hon för sej men efter en ganska lång (som korven) utredning kom vi fram till att jag kunde skriva salami helt enkelt! Men den är lite extra fin kvalitet, det var viktigt!!!:)

Så med vår livliga fantasi så kom vi på att jag kunde ha den i byrån eftersom den var lång och knottrig!!! Ja det är svårt att återge men det blev ett väldigt flamsigt och roligt samtal!

Jag säjer iaf att jag har den i frysen!;)

Nu ska jag dricka ur goda morronkaffet och montera ner sängen så allt är klart när Måns kommer för att hjälpa mamma flytta lite mer grejer...

Mycke grejer blir de...

Kram så länge!


P.S efter lite googlande tror jag att vi klubbar för Delikatesskungens salami!

2 kommentarer:

  1. ja tänk så tokigt och roligt det kan bli ;)) Hoppas du får en härlig nyårsafton
    KRAM Bibban

    SvaraRadera
  2. Ja,så heter den. jag och Tine kom på det lite senare...vi kunde ju inte sluta tänka på det efter vårt flamsiga samtal.Hoppas att det gick bra med flytten idag(fick du med dig byrån??).Tack för att du piggade upp oss på morgonkvisten.....kram

    SvaraRadera