måndag, december 27, 2010

Nu är glada julen slut...



Visst är det fantastiskt med dessa mms - hälsningar!:)

Denna fina tomten (som jag tycker mej känna igen...) skickade Jenny i en hälsning på julafton!

Men så är den över igen...julen alltså...går alltid lika fort!


Idag efter hemkomst från en underbar helg i Jämjö / Karlskrona, har jag varit på en VÄLBEHÖVLIG promenad och hämtat nyckel till lägenheten, i morgon kör vi första lasset!

Under tågresan hem idag (som f.ö gick helt enligt tidtabellen och jag lyckades sätta mej på rätt tåg vid båda bytena) tog jag ett "vikt"igt beslut!

Den oöppnade chokladkartongen jag fått av lilla pappsen ska förbli oöppnad!

Iaf i mina händer! Tänker ge den till Måns och Jesper i morgon som tack för flytthjälp.

I morse (på Mimmis våg visserligen som kan vara helt söndrig och kanske visa alldeles för mycket!) vägde jag SJUTTIOTRE KILO!!!

Nu finns det de som säjer att "tre kilo hit o dit är väl inget att gnälla över" - jag vet!
Men jag vet också att har det börjat så kan det fortsätta så därför ska jag ASAP tillbaka till mina 69 - 70 kg som jag faktiskt varit så duktig och hållt mej runt nu sen i april!

Förresten, eftersom jag för det mesta vägt närmare 69 än 70 så är det ju FYRA kg upp!!!

Lite katastrof va!?!

Jaja - det är inga stora problem - men iaf MITT problem för jag vet hur himla bra jag mår just där vid 69-70...

Så nu är det till att ta nya tag!

Ska erkänna att jag först tänkte att EFTER den där chokladkartongen var slut - DÅ skulle jag skärpa mej...

Hur hade jag mått om jag öppnat den där kartongen idag? Jag hade säkert lyckats göra slut på den i ett litet nafs!!!

Nu lite bilder!



Här sitter Mimmi och pappa och myser med lite varm o go glögg! Skål!:)



Här väntar vi på att få börja hämta av den goda julmaten som Mimmi fixat!
Jag, Mimmi, Pappa Edvin och svågera mi - Mats (Ja ni som känner Mats - ni ser rätt, han sitter still, det händer faktiskt;)



Denna lilla fina julhälsning kom från Elsas mormor, syster Ylva! Elsas första jul, hon är drygt tre månader...så söt!:)



Efter tomtehälsningen från Jenny längst upp med Jack, efterlyste förstås farmor Mimmi sitt andra barnbarn! Här har vi henne! Lika glad som alltid, Linn i egen hög person!;)




Sen har vi två "Nilsar" - en liten...



...och en stor! Som här drar släde för för första gången!:)
Julig hälsning från Hjärtonemåla !



Och så sist men inte minst...en mms hälsning från Björn som gjorde mej väldans glad eftersom jag längtat efter dom här goa gossarna i jul...
Inte juleklädda precis men som jag känner igen dom bäst!!! :)

Kramelikram tills nästa gång! :)

1 kommentar:

  1. Ja, julen sätter sina spår - inte bara i snön.
    Vi kan göra sällskap framdeles - på vågen.
    min chokladkartong tänker jag äta upp. Väger mig till nyår.
    Önskar dig och alla de dina ett riktigt
    GOTT NYTT ÅR.
    Kram Viola

    SvaraRadera