fredag, november 12, 2010

Pendlar...

...mellan datorn, TVn (inget särskilt på den - förkväll - lite som att bläddra i en veckotidning) tvättstugan, disken...

Känner mej lat...

Eller inte lat då precis men...

Jobbet är ju 8 timmar om dan och där känner jag att jag gör det jag ska...

Min dagliga motion får jag ju när jag går till och från jobbet varje dag vilket blir fyra km om dan...

Men som ett exempel:
Säj att nån skulle backa tillbaka till den tiden då barnen var små och skulle skjutsas till träningar och kompisar (nej detta är INTE curling, vi bodde på landet så det var inte så konstigt) man skulle stå i kiosken på Idrottsplatsen, gå på föräldramöten, sitta med i styrelsen i föräldrakooperativet, hänga med på matcher och heja o klappa händer som en galning (samt hålla reda på vilket mål som vårat lag skulle skjuta på vilket inte alltid är lätt när man egentligen är totalt nollställd i idrottssammanhang...) packa matsäckar, ordna födelsedagskalas med femkamp o grejer och samtidigt skulle egna intressen skötas som då i mitt fall varit egen häst som inte direkt är nåt som tar LITE tid............

Ja detta var så himla kul och när man var mitt i det så gick det! Men nu!!!
Hjälp!
Skulle aldrig orka!!!

Nu räcker det att städa en trea så känner man att man gjort sitt!

Men så är det väl...

Allt har sin tid som det så vackert heter...

Nu ska jag göra lite nytta innan jag kryper upp i älsklingshörnan i soffan - tittar på Idol och somnar innan utröstningen...

Kram på er alla goa! :)

1 kommentar:

  1. HAHA!! Jag lever den tiden du backade tillbaka till nyss! Känner igen mig precis! Hockey, skjutsa, hästar, jobba...hinna hinna hinna ALLT!!

    SvaraRadera