onsdag, november 24, 2010

En bra dag bara sådär...;)



Ni som följer mej har väl förstått att mina dagar inte alltid är så bra TROTS att jag är positivitetsminister!!!

Har ju valt bort att skriva om allt som händer, har så många riktigt goda vänner och mina syskon som jag kan prata med så jag tycker det räcker... men lite mellan raderna anar ni nog...

Livet blir ju inte alltid som man tänkt...

Idag har det bara utan nå´n särskild anledning varit en bra dag! Härligt tycker jag!!!

Vad beror det på? Ja inte vet jag, kanske att det blivit aningen ljusare nu när det kommit lite snö...

Kanske att vi planerar julfest på jobbet och sånt piggar ju alltid upp!:)

Inte blev dagen mindre bra när jag kom hem från jobbet och grannen med sina två barn kom samtidigt, så jag passade på att berömma dom för den jättefina snögubben som jag tog för givet att dom gjort!!!



Såg den som hastigast igår morse men tänkte bara att grannens barn gjort en snögubbe - kul!

Men nej, dom hade inget med gubben att göra! Det är nog nån av dina pojkar säjer Micke...

Nej, jag har ju inga små barn längre...

Frågar Jeppe så fort jag kommer in och visst! Det är han och vännen Hilda som gjort den fina gubben, och när jag tittar noga så visst har den en bekant rutig halsduk (tror den kommer från farfar Arne;) på sej, kepsen känner jag också igen och en morot till näsa har den fått såklart!



Härligt att barnen inte slutar leka bara för att dom börjar närma sej vuxenåldern...tror man ska fortsätta leka lite hela livet...det är nog nyttigt för själen!!!

Eller vad tror ni!!! :)

6 kommentarer:

  1. FIN!! Här gjorde farbror Samuel o Judit en igår oxå - de hade nog lika kul....

    Helt rätt att man inte behöver skriva allt på bloggen, min har jag mest som en dagbok för allmänna saker som händer. Kan alltid vara kul att gå tillbaks o kolla efter några år. Men det mest privata behåller jag för mig själv...

    SvaraRadera
  2. Ja dom flesta blir ju barn på nytt oavsett ålder=))när snön kommer,gillar snögubben ursnygg speciellt näsan=)

    SvaraRadera
  3. Ja men visst är de skönt att ändå skriva lite;-) Säger jag som bloggar om hela mitt liv;-)
    Du är en suuuuper härlig kvinna, bara så att du vet!
    Och en fin snögubbe dom hade gjort!
    Stor kram på dej

    SvaraRadera
  4. Nog har jag anat en del mellan raderna. Tycker du gör rätt i att inte skriva allt, ibland är det klokast :-). Det är skönt att höra att du har så många omkring som får dig att må bra, det är guld värt! Läste Helsingborgsinlägget, spännande och skrämmande beslut att ta. Vilket det än blir så kommer du att klara det galant :-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Tänk vad glad man blir av era fina och kloka kommentarer, tack alla söta goa!!!:)

    SvaraRadera
  6. Alla har vi sådant man inte skriver om, men visst avspeglar sig det i det man skriver ändå.
    Skönt med släkt och vänner runt omkring sig, tänker ofta på de som är helt ensamma, utan nära avänner - det måste vara så tungt.
    Det är ju ofta tungt trots att man har ett bar socialt nätverk...
    UNDERBAR snögubbe!
    Man slutar inte leka för att man blir gammal-
    Man blir gammal för att man slutar leka...

    SvaraRadera