tisdag, november 30, 2010

Inlåst i caddyn...;)

En "intressant" dag kan man säja! Iaf efter klockan 4 då jag och Karin skulle låna caddyn på jobbet för att köra grejer till hennes lägenhet...

Det är ju kallt som f*n ute nu - jag har inte full koll men runt 10-12 minus pratar dom om...
Fick först knappt upp dörren, sen när jag satt mej på förarplats så fick jag inte igen dörren!
Fiffiga (!) som vi kvinnor kan vara så tvingade vi igen den genom att låsa inifrån! Så skulle då Karin in - då kunde vi inte få upp passagerardörren!!!
Jaha, nu måste vi gå in o hämta hjälp, då kan jag inte öppna min dörr!!!!!!!!!

Hahahahahahahahahahahahahaha!!!!!! Ja vi skrattade hysteriskt såklart!!! vad gör vi nu???

Jag kör runt på framsidan, vevar ner rutan och nämner till första karlen jag ser som är Jörgen att jag är inlåst...frågar snällt om han kan hjälpa oss...han grejar en stund utan framsteg...
Jag får åka tillbaka till baksidan och köra in i verkstan, veva ner rutan och klättra ut därigenom!!!
Smidig som ett kassaskåp ungefär...!!!:)
Vi tänker att den får stå inne över natten och tina upp men när Gallus och Runo fixat o grejat en stund löste det sej så vi kunde köra iväg iaf!

Ja - *suck* i detta inlägget låter det ju lite som att det på nåt vis skulle vara svårt att klara sej utan män...vi kvinnor som kan själva...

OK då, ibland är dom bra att ha ;)
Men sen bar vi o släpade på bord, byrå och lite annat smått och gott och i framsätet fick både Karin, hundbur med Nils i, ett par lådor och väskor plats och jag kunde t.o.m växla!

Snart är det dax för nästa flytt, goa vännen Micka flyttar in under mej så nu ska hennes lilla söta Skrållan (som är en katt;) bo hos mej ett par dagar så hon slipper oroas av flytten...

Tror faktiskt jag ska krypa ner i goa varma sängen snart - se om Skrållan vill göra mej sällskap!

Kramelikram!

6 kommentarer:

  1. Hahahaha...det där lät väldigt kul!!! Skulle varit kul att se er där i bilen :P

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Ja det är tur vi har din pappa som till slut fick upp dörren!;)

    SvaraRadera
  3. Ja, det gäller att ha de rätta måtten om man ska komma ut genom en bilruta - grattis.
    Kvinnor kan - men nja det här med bilar är lite svårt.
    Ha det så bra i kylan.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Får nog prata med Runo. Man skall alltid ha med kameran när ni två är i farten ;O)Kunde blivit riktigt bra bilder HAHAHA!!
    //Stickan

    SvaraRadera
  5. hahaha... vilken underbar berättelse!

    SvaraRadera
  6. Ha ha tack för att jag fick skratta! Jag kan verkligen se de framför mej hur du kryper ut genom rutan;-)!! *asg*
    Kram K

    SvaraRadera