måndag, april 25, 2011

Snart är påsken slut...men bra blev den!

Vilken härlig påskhelg det blev!!!

Har börjat lära mej att njuta av tågresan nu när jag känner mej hemma i Emmaboda där ena bytet brukar vara - ingen jättestor station heller så inte ens jag kan vimsa till det o hoppa på fel tåg!!! :)

Värnamo har man ju varit några gånger så där är jag inte heller så vilsen!
Och så har jag ju en väldans söt syster som plockar upp mej i Karlskrona och kör mej till pappsen i lilla Jämjö!

På påskaftons morgon tog jag på mej linne och kortbyxor (hade glömt min långärmade hemma) och bästa skorna och gav mej ut på en rask 45-min promenad!
Det var KALLT...försökte se ut som om det var sååååå skönt och inte bry mej om folk som kom i täckjacka och långbyxor o tittade lite konstigt...
Jag går minsann så snabbt och svänger med armarna precis som man ska så att jag frös som f*n syntes inte alls!!!

Såg säkert jättehurtig ut!!! ;)

Men solen har varit framme hela långa helgen så framåt dagen har det varit nästan sommar!!!

Vi firade påskafton hemma hos Mimmi och Mats på Hästö med jättegod mat!



Om nån skulle titta noga på bilden här under och undra hur hemskt gammal och rynkig jag blivit o med hemska påsar under ögona så hade jag fått nån jäkla vagel eller inflammation eller nåt!!!

Bara så ni vet!
(ja att det är skrynkligt ändå vet jag - har ju faktiskt fyllt år igen.........................;)



På söndagmorgonen åkte Mimmi o jag ut till Saltö, började med en härlig promenad och sen låg vi o gottade oss i solen hela förmiddan!

Kände på vattnet...
Benen domnade bort...7 grader upplyste en snäll farbror oss om så då kunde vi hoppa över premiärbadet utan att skämmas...

(Sen att min kära svåger skickade ett MMS på min badande syster idag är ju en helt annan femma...då var det ju hela 13 (!!!) grader...)

Pappsen bjöd på lutfisk och sen var det dax för hemresa igen, tiden går fort när man har roligt!:)

Började lika bra idag med snabb promenix upp till Grönelund - 2,5-rundan där och hem - det blir 6,4 km - bra efter goda påskmaten...

Så idag har Karin, Nils och jag tillbringat ett par timmar ute vid Linnerydssjön i solen! Inget bad där heller...
Visserligen varmare än havet men ändå...

Söndag=vilodag=sant!

Micka har varit här på kaffe, jag har suttit på balkongen, enda nyttan jag gjort är en maskin tvätt som hänger på tork...

Jaja! I morgon är det jobb igen så varför inte passa på o njuta!

Ha en skön söndagkväll! :)

2 kommentarer:

  1. Vad ska jag skylle på då, som inte har någon vagel???
    Mimmi

    SvaraRadera
  2. Hihi...du är ju iaf min lite ÄLDRE syster........förresten tycker jag inte du ser ut som jag runt ögona!!!

    SvaraRadera