onsdag, juli 18, 2012

Solen sken i Stockholm !!!



Sitter skönt uppkrupen i sängen med datorn i knät...
Ja det tar ju en stund att få till det, men efter mycket bök o stök så är det riktigt bekvämt!
Det enda som inte är så himla skönt är att jeansen sitter åt så förbannat!!!

Har gått i mjuka sköna tights på semesterveckan i Stockholm och kanske inte riktigt hållt det där jag sa till Mickan samma dag vi skulle åka...
"Nu struntar jag i det där att man ska unna sej när det är semester! Jag ska inte äta NÅGOT onyttigt" Ja just så sa jag när jag i panik sprang upp till henne mitt under packandet!

Så nu ska jag minsann ha jeans så jag riktigt känner hur det spänner och att inget onödigt får plats!!!

Men som sagt - i Stockholm var det lätt och ledigt som gällde - och visst unnade vi oss!!!
Både gott att äta och dricka!

Fem glada kvinnor i sina bästa år styrde alltså kosan till Stockholm första veckan på semestern, vi började redan på tåget upp med vin, ost och kex!

Det blev 6 härliga dagar,( Tina och Annelie åkte hem ett par dagar före oss andra ) med strosande på stan, shopping (såklart...) god mat på lite olika ställen var dag, kaffepauser på nån mysig uteservering (ja ni läser rätt, vi satt ute i SOLEN!) och bara titta på folk, hur mysigt och avkopplande är inte det!

Vi tog med paraply ut två av dagarna men behövde aldrig använda dom!:)
Sen att dom nu står kvar uppe i Daniels lägenhet (när vi behöver dom som bäst) är ju en helt annan femma...;)

Inte bara paraplyn blev kvar, redan första dagen på tunnelbanan var först jag på väg att gå ifrån min resväska när nån tjoade till och påminde mej!
Strax efter det, efter ett tågbyte fick jag syn på att Mickans packning plötsligt hade minskat med en bag!
Jodå, den blev kvar på Fridhemsplan och ej återfunnen...

Jaja - som man säjer - lite svinn får man räkna med!

Innan resan pratade vi om någon eventuell utekväll...
Tror inte vi somnade efter kl 11 en enda kväll..... Helt slutkörda utav all vandring på stan!

Sån tur vi hade då när vi på lördan råkade på ett jättemysigt ställe "Stampen" där dom just på lördagar hade "Bluesjam" mellan kl 14 - 18 , passade ju oss perfekt!
Vi glömde hungern (var precis på jakt efter nåt bra matställe när detta dök upp) och blev kvar där och tog ett par glas istället, det var hur kul som helst!!!

Nu är man då hemma i regniga Småland igen, mycket nöjd och glad efter en lyckad tripp till vår kära huvudstad!
Stort tack såklart till Mickans bror Daniel som vågade låna ut sin nya fina lägenhet till fem vimsiga fruntimmer!!!:)



Ha en skön sommar alla glada - på återseende!!! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar