lördag, juli 28, 2012

Livet är allt bra härligt!!!

Njuter...

Anlände till Karlskrona igår, min älskade syster kommer mot mej när jag kliver av bussen med ett stort leende och utsträckta armar, som varje gång!!!:)

Vi börjar första kvällen med en visit hos pappsen där det blev ett par cigaretter på balkongen såklart!
Härligt att se lilla pappsen igen, med lite mer färg på kinderna än sist jag såg honom!

Åh va brun du är Mimmi! Så säjer han lilla papps, jag säjer att jag är väl minsann också lite brun (satt faktiskt och väntade på tåget och såg en med superbleka ben och tyckte mina var helt OK, ja färgen då, den bruna, inte det blåa - åderbråck o sånt...) men då sa han bara att Ja, fast Mimmi är brunare.

Jaja...hon bor ju vid havet...*suck*

Vi hämtade Nina och fortsatte till Kristianopel där "Visministeriet" spelade och vi åt gott, drack gott och njöt i fulla drag av härliga visor, det blev många glada skratt också, ja några gapskratt också när jag tänker efter...;)

Vaknade klockan 7 i morse...
Vad är det som låter? Jo regnet fullkomligt vräker ner utanför!!!
Vi som skulle bada och sola!!! (såklart)

Första tanken är att somna om...
Hör Mimmis steg nerför trappen, här förstår jag verkligen att vi är systrar och tänker lika för jag kan liksom se henne gå ner , sätta sej vid datorn och kolla klart.se...

Mycket riktigt, snart meddelar hon lillasyster att om en timme spricker det upp, ska vi ta med kaffe och åka till Saltö?
Klart vi ska!!!

Vi börjar med en härlig promenad med stavar (ja, det har slutat regna) sen sitter vi i solen (!) en stund, tar ett dopp såklart men efter en dryg halvtimme hopar sej molnen igen...

En barnfamilj anländer som jag flyger på och frågar om de kollat vädret nyss och om hopp finnes om bättring! Jodå, det ska bli fint säjer dom och så får vi ett gott skratt åt allt detta bad- och solhysteri!!!! Hihi ;)

Vi ger iaf upp, hittar på lite annat, handlar på Amiralen, äter god paj som Mimmi fixat, tar en tupplur, vaknar till blå himmel och strålande SOL!!!

Ut i solstolarna med en kopp kaffe!
Nej, det är så varmt!!! Vi måste till havet!!!
Cyklar ner till Hästö badplats där vi gottar oss ett par timmar tills Mats har middagen klar, vad var det jag sa, hemfiskad abborre, färskpotatis mmmmmmmmm......Gott!

Efter detta blev det en härlig cykeltur med en öl till Mats, en öl till Mimmi och Mats hemgjorda goda vin till lilla mej!!!:)
Detta intogs vid en fin liten vik vid Lindesnäs! Mysigt är bara förnamnet!!!

Ja, vad mer finns att tillägga...att jag kommer att sova riktigt gott inatt!!!

Får se vad morgondagen har att ge...;)

Kram på er alla glada! Vi hörs igen!:)

2 kommentarer:

  1. Så bra du skriver Inna! Låter som en riktigt mysig dag :-) Kram

    SvaraRadera