söndag, maj 06, 2012

Sorg, Glädje, Gråt & Skratt




...ja så är det - livet...

Ledsen och vemodig för att det kändes som pappa sa hejdå på riktigt när Tine och jag åkte hem från Jämjö i morse...

Glad för att Tine ringde på fredagkvällen och vi bestämde oss för att åka och hälsa på pappsen...

Ledsen för att pappa inte orkar mer, han längtar bara till mamma...var hon nu än är...

Glad för att vi har en så fin relation så vi kan prata om allt, syskonen o pappa, att vi alla fem är överrens om att inte "tvinga" honom kvar när han inte vill längre utan respekterar hans önskan...

Så denna helgen har det varit nära mellan skratt och gråt...vilken tur att vi kan skratta mitt i allt!

Tine och jag sov på det lilla mysiga minihotellet i Jämjö - länkar till det här - där är hur mysigt och fräscht som helst!

Nära och bra både att hälsa på pappsen och äta en god, MYCKET god pizza på Wärdshuset mittemot!
Bara man kan hålla sej för skratt just när man ska beställa pizzan!!!

Vi hade en mycket trevlig stund med supergod pizza, ett glas rött och skratt som smittade så de två tjejerna som jobbade också fick skrattanfall!!!

Väl hemma i Skillingaryd igen blev det en snabbvisit hos Jonna, Jamie och Justin där Jamie visade sitt fina rum med massa roliga leksaker och kramdjur som tant Inna nästan bidde lite avundsjuk på!

Jonna påminde mej om att det var bloggardax igen! :)

Jesper har förgyllt resten av min söndag med trevligt sällskap, vi har ätit, kollat film och lyssnat på musik!

Nu börjar det bli dax att nanna kudden så en örkar jobba i morrn!

Kan känna pappas lilla hand som kramade våra innan idag, känna lukten av hans kind när jag pussade honom hejdå...

Ta hand om varann kära vänner! Kram och Gonatt


2 kommentarer:

  1. Jag gruvar mig för när mina föräldrar kommer i samma situation. Tur att du har din syster att stötta dig emot.

    SvaraRadera
  2. Tänker på dej och det fina du skriver om din pappa.
    Blir så rörd, visst är det viktigt att vi tar hand om varandra
    Kram

    SvaraRadera