tisdag, april 24, 2012

Var inte detta en viktblogg en gång???




H J Ä L P ! ! !

Min karaktär är en KATASTROF!!!

Just NU iaf! Har ju emellanåt fått beröm av vänner och bekanta att jag kan vara så "duktig" när jag har gått ner i vikt men nu är jag HELT HOPPLÖS!!!

Vi har varit på facklig utbildning i Värnamo i sammanlagt fem dagar, grov nyttig fralla till frukost, bra mat med fräsch sallad till lunch och jag har tagit helt OK portioner och druckit vatten till!

Men så bär det utför!!!
En liten kaka till kaffet efter maten - har inte hoppat över (Mimmi - nu får du inte läsa "ordagrant" igen...) den lilla kakan en enda dag!!!

Så kommer då eftermiddagskaffet......

Första dan bjöds det på en så STOR mockaruta så jag har aldrig sett nåt liknande!!!

Mikaela försökte: "Inna - kan vi inte dela - den är så stor..."
Är hon galen! Dela!!!
Jag slukade hela STORA kakan - glufsglufs!!! MMMMMMMMM - va GOTT!!!!!

Ja så fortsatte det - goda kakor till kaffet varje dag och som avslutning idag en muffins med äpple så STOR o TUNG så jag tror dom måste använda muffinsformar i EXTRA-LARGE!!!

Igår hade Måns köpt godis - som vanligt en jättepåse! Inte alls godis i min smak men jag var ju tvungen att "titta" i skålen iaf och visst fanns där en och annan bit som gick att äta!!!

Har ont i mitt jäkla knä också så det stoppar ju raska promenader som är den motionsformen jag gillar bäst...

Så detta är en nödsituation!!!

Kära vänner! Ser ni mej stoppa nåt onödigt, onyttigt i munnen som inte är sallad, frukt eller helt vanlig nyttig mat som jag behöver för att överleva, STOPPA MEJ!!!!!!

1 kommentar: