måndag, april 09, 2012

Påskhelgen är snart förbi...

...och den har varit lite upp och ned kan man säja...

Våran älskade pappa är inte alls pigg så det är jobbigt, men som tur är har vi syskon så underbart stöd av varann så ibland undrar jag verkligen hur folk klarar sej utan just syskon...

Guld är vad dom är! Alla fyra...:)

Underbara (ja, jag menar det, tro vad du vill käre bror...;) lillebror lurade mej t.o.m att skratta när ett telefonsamtal till honom började med att jag grät...

Så är det ju di där barna förstås!

Måns kom till mej på torsdag kväll, på fredan gjorde vi lite påskmat ihop och så kom Jesper med, mysigt var det!:)

Lördan jobbade Måns, då var jag helt under isen...inte alls mej själv m.a.o...

Camilla, Hugo och Ebba förgyllde min förmiddag med mysigt besök!:)

Dom hann bara åka så deppade tanten ihop igen...

Ringde Jesper som satte sej på tåget och kom till undsättning!
Vi hade mysigt och han gjorde mej gladare!:)

Men nån påskfest kände jag inte alls för så det bidde sängen före kl 11, lika gott det.

Jesper dök upp igen efter han påskfestat klart med sina kompisar, Måns kom på söndag morgon efter jobbet så då passade vi på att låta Skrållan gå ut på upptäcksfärd för första gången sen hon flyttade in här hos mej!

Hon stack ut vid 12 och var borta till 10 på kvällen!!!
Gissa hur många gånger jag sprang ut på balkongen o ropade under dessa timmar.......

Inte förstod hon då när hon äntligen kom hem att hon skulle springa upp på samma planka hon gick ner på...det slutade med att jag fick gå ut och hämta henne!

Men idag efter att "mamma" Micka varit och hälsat på har hon varit ute och kommit tillbaka samma väg!:)

Långhelgen avslutades med att jag såg klart filmen om Edith Piafs liv som påbörjades igår, mycket bra, gripande film!

Nu sitter Måns här i soffan och kelar med Skrållan så jag säjer snart gonatt!


Gonatt...

3 kommentarer:

  1. Usch vad det är jobbigt när ens nära och kära är sjuka....Men så underbart när ens barn är nära....Då är man allt lycklig du.
    kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Härligt med många nära och kära...

    SvaraRadera
  3. Skönt när nära och kära finns med och kan
    stötta.Tänker på dej.

    SvaraRadera