måndag, maj 23, 2011

Nu e jag en riktig "Linslus"...;)

Nu sitter jag här o skriver utan glasögon!!!

Känns bra, konstigt o annorlunda...

Har ju bara haft glasögon i några år, nu minns jag inte hur många...
I början tyckte jag det var helt OK men så dyker det upp nackdelar efter hand...

När det regnar o man skulle behöva små mini-vindrutetorkare...

På vintern när man kommer in o det tar en kvart innan man ser nåt för det immar igen.....

(en vän sa en gång att man ska gå in baklänges genom dörren så blir det inte imma på glasögonen, ja jag vet att jag är lättlurad - men inte SÅ lättlurad!!! ;)

Värst är det på sommaren när det är så in i ..... varmt på jobbet o dom glider ner på den svettiga näsan...

Så idag har jag varit i Vaggeryd hos optikern och fått en lektion i hur man sätter in och plockar ut dom...inte så enkelt som det ser ut när dom som kan det gör det...

Tårarna sprutade o snoret rann!!! O givetvis fick jag världens skrattanfall!!!

Hahahahahaha!!! Ja ni känner ju mej...

Nu har jag haft dom i en timme o det känns fortfarande bra! Får ta med glasögonen till jobbet i morgon ifall det inte funkar hela dan...

En bra sak till med att åka just till Vaggeryd...hade en halvtimme att fördriva där och då fick jag den stora äran att umgås med käre sonen Jesper och hans polare David!

Ikväll blir det nanna kudden T I D I G T !!!

See you! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar