onsdag, mars 16, 2011

Falukorv och trevligt besök! :)

Efter en bra dag på jobbet, som för det mesta, gick jag hem för att fixa lite snabb mat till Måns skulle komma!

Det fick bli korv stroganoff med makaroner till sonen och morötter och några oliver istället för makaroner till mamman!
Var så duktig så och tog en lagom portion stroganoff och bara en liten ände som smakprov på den kalla korven!!!

Nu har jag en syster som säjer att hon minsann ALDRIG tar ett smakprov under tiden hon lagar mat med falukorv i och jag har hela tiden trott att det liksom hör till...
ALLA gör väl det???


Som alltid när vi ätit kryper han ner i soffan o sätter på TV:n (det är väl också en sån sak som ALLA söner gör när dom ätit hos sina föräldrar - i alla åldrar...;) och när disken är klar så kliar det lite, inte på ryggen eller under fötterna denna gång utan i håret och nacken!




Sen åker vi till Vaggeryd och dricker kaffe i hans mysiga lägenhet som mamma Inna inte sett innan.
Här är han i diskartagen!

Där halvslumrade mamman på soffan en stund när sonen plinkar rogivande på sin gitarr...




Nu är det snart dax o nanna kudden!

Hej svejs!

4 kommentarer:

  1. Underbart!!!
    Mimmi

    SvaraRadera
  2. Hej Inna du har en utmaning att hämta i min blogg :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det, systera mi!:)

    Madame!!! Hihi - visste inte att det var du Madde - var har du fått Edith ifrån?
    Börjar med att lägga till dej i min lista - ska ta tag i utmaningen snart...
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Visst provsmakar alla korven när de gör stroganoff!!

    SvaraRadera