söndag, mars 20, 2011

Afrikabesök i Vaggeryd med mera... ;)

Söndag kväll igen - snart dax o nanna kudden - tänkte börja jobba en timme tidigare i morgon så klockan ställs på fyra...

Igår tog Micka och jag tåget till Vaggeryd (jag som håller på att "lära mej" att åka kollektivt fick hjälp av en ung trevlig tjej med hur man betalar med sitt resekort, inte så komplicerat som jag trodde...;)

Vi hälsade på vår goa arbetskamrat Isnino som har bott i Sverige i två år, om vi fattat rätt så är hon från det lilla lilla landet Djibouti i Afrika. Jag har skrivit ut en karta som jag ska ta med till jobbet i morgon så vi kan reda ut det!!!:)

Hon bjöd på mat och kaffe, visade kort på vänner och familj, vi spelade afrikansk musik och dansade lite!;)




Så kul och intressant att prata med henne om våra helt olika kulturer! Så blir det mycket skratt också förstås! Vi förstår ju inte alltid varandra men vi trivs bra ihop iaf!!! :)





Idag har det varit en underbar dag med strålande sol!
Jag tillbringade ganska lång tid på balkongen med näsan i vädret!!!

Dom kära sönerna dök upp här och vi åt middag tillsammans och så det sedvanliga kliandet på ryggen!
Dom hjälpte mej att bära upp en onödig dörr till förrådet och där blev jag påmind om att jag skulle städa i ordning där...
Det får bli när det blivit lite varmare däruppe...
Risken är väl bara att när jag kommer på det nästa gång så är det för varmt däruppe!
Fast...strunt samma - ingen ser ju det iaf!:)

En skön rask promenad blev det också där en kaffepaus hos familjen Clausén ingick!

Då är det bara att se fram emot ännu en vecka på Fameco!

Ha en skön söndagkväll alla ni som tänker sitta uppe - jag säjer Gonatt!!!

P.S Hoppas nu Micka kommer ihåg att spela in "Flickan som lekte med elden"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar