onsdag, december 23, 2009

Snart e de Julafton.... =O)


Myser...Snart är hela familjen samlad men just nu e jag helt själv...
Lyssnar på julmusik som Jesper plockat ihop på Spotify, just nu är det Tomten kommer snart med Jerry Williams, O helga natt har nyss spelats, Mer jul med Adolphson & Falk är inte heller helt fel...sonen har gjort en mix som mamma Inna gillar!

Har satt in Jansson i ugnen o så ska jag göra sillröra med matjessill, gräddfil, creme fraiche, ägg, lök mm som är så poppis i familjen så den görs både till jul, påsk o midsommar!
Ojdå - kanske skulle koka äggen till den innan jag skriver vidare!

Vaknade strax efter 8 i morse, ute hade det kommit ganska mycket snö så innan jag traskade iväg med mina stavar så gick jag över till grannen som hade startat traktorn o bad om lite snöskottning och det ställer han ju upp på som han brukar! Så jag behövde bara ta trappan - lite svårt att ta den med traktorn...;)

Allt har gått som planerat! Björn o Jeppe har handlat, stekt köttbullar (av nån anledning så vill pojkarna alltid att just pappa ska göra dom....) lagt in sill m.m
Mamma Inna har kokat tomtegröt o fixat lite med renbäddning o sånt....O så är det ju den där Jansson o sillröran då...
Måns är på väg hem från Stockholm där han har varit o hämtat hem sina grejer för att bo hos oss ett tag (hur länge?????) o snälla Claes tog med honom i lastbilen hem idag!

Så nu ska vi fixa o mysa resten av kvällen, dricka lite glögg, lite TV kanske...

Ja nu kan det faktiskt få bli julafton!

GOD JUL på er alla vänner - många kramar o ha nu en riktigt skööön jul !!!

2 kommentarer:

  1. God jul på dig inna! hoppas ni får en mysig, fin jul :D

    SvaraRadera
  2. Nu är julen över, hoppas den blev som du ville! Här var det lugn och skönt och nu trillar livet vidare :-) Kram

    SvaraRadera