fredag, december 25, 2009

Juldagsmorgon...


Alla sova - tyst det är i huset!
Utom jag då som sitter här o myser alldeles för mej själv!
Tyckte inte att jag ville sitta vid datorn på självaste julafton så våra stora barn fick rå om den de stunder dom inte umgicks med sina kära föräldrar!!! Smet bara in fem minuter o slängde in en liten hälsning på Facebook...(lite beroende eller?)

Vilken mysig julafton det blev!
Fick med guben på morronpromenaden, bara det är ju en fantastisk början!
Sen gick han upp till Uno med en chokladkartong som tack för skotthjälp medan mamma Inna plockade fram julefrukosten - gröt, skinkmacka o så lite tjuvsmak på pappa Björns goda köttbullar!


Efter Kalle Anka for pojkarna iväg för att tomta hos goda vänner till oss så då sjönk jag djupt ner i soffan till "Kan du vissla Johanna" som nästan har blivit lika viktigt som Kalle o Karl-Bertil Jonsson för mej, medan guben fixade med det allra bästa på hela dan - JULEMATEN !!!
Samma sak varje år! Blir så himla besviken varje gång, inte för smaken för allt är ju så himla GOTT men för att man blir MÄTT! Ville ju äta lite till ju...
Fast med tanke på vågen i morse (ja Ida jag vet - men det är svårt att låta bli...;) så kanske det är tur att jag inte kunde äta mer........

Ja nu får jag allt ha ett litet såntdäringa "pepptalk" med mej själv på min lilla promenix som ska ske alldeles strax, bara avsluta bloggeriet med bilder på de fina tomtarna!

God Fortsättning på er mina kära vänner - ses snart igen =O)

1 kommentar:

  1. Vilka fina tomtar - men - vad är det för figurer som har klämt in sig emellan?
    Dom finns väl inte på riktigt (figurerna alltså)!!!
    Kram från en lycklig Mimmi som har Fredrik med familj hos sig!! God Fortsättning på Julen till Er alla från Oss alla...

    SvaraRadera