söndag, april 19, 2009

Syskonkärlek !!! :)

För några timmar sen kom tant Inna hem från en helt underbar helg med Ylva, Mimmi, Tine, Pär och pappa Edvin - Åh va MYSIGT med stort M vi har haft!!!!
Vi har ätit gott, druckit gott, skrattat, gråtit, vandrat, solat, pratat, diskuterat, retats, varit lite oeniga om småsaker (vem snarkar mest, vem minns bäst olika detaljer från barndomen, vem avbryter mest o.s.v.......) som sig bör men ändå i sista änden så är det mesta vi har upplevt hela helgen just SYSKONKÄRLEK - och det vill jag kalla en ovärdelig skatt!!!
Mamma Elvy har varit med oss hela tiden i våra hjärtan som hon alltid kommer att vara...:)
Jag hade glömt en väska med lakan, handdukar o gympadojor (trots min fantastiska att-ta-med-till-Blekinge-lista) - genast dyker det upp hjälp från alla håll, ett extralakan här, ett extra örngott där och när jag går in på toan på lördagmorgon (natt) så hänger där ett badlakan med en bit toapapper som det står skrivet på "ren badhandduk till Inna från storaste syster - puss" - är inte det kärlek så säj!!!!:) Kan ni se mej när jag sitter där på toa o bara ler:)
Gympadojorna klarade jag mej utan tack vare dessa FANTASTISKA foppatofflor som jag ALDRIG skulle köpa för dom var så fula....förra sommaren bidde det ett par iaf o nu struntar jag i hur fula dom är för så sköna skor har jag nog aldrig haft!!!
Dom gick t.o.m att morronpromenera i! Tine, Pär o jag var uppe kl 6 på lördagmorronen o gav oss ut nästan en timme - härligt!! Mimmi o jag gick stavgång o det gick oxå bra med "foppisarna" minsann!
Sen har vi det bästa av allt med våra träffar - det finns INGA KRAV ! Dom som vill gå en runda gör det, dom som vill sova längre gör det, dom som vill sitta länge vid frukostbordet o sörpla kaffe (Jag o Pär...) gör det, dom som vill sova middag gör det, dom som vill dricka jäger, öl eller vin mitt på dan gör de!!
Tine o Pär försvann efter lunchen på lördan o skulle ge sej ut på en Låååååång promenad, jag satt kvar på verandan i solen medan övriga sussade middag - då HÖR jag Tine o Pär skratta o flamsa en liten bit bort!!! Så låååångt dom hade gått innan dom hittade en liten mysig brygga att sitta o ha picnic på.....:)
I morse innan vi packat klart tittade svåger Mats förbi så han fick den äran att låna våra kameror o ta några foton, ett av dom tänkte jag slänga in här!



Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om och till mina syskon men nu ska jag försöka avrunda så jag inte missar början på Van Veeteren (eller hur det nu stavas, kan varken stava eller uttala det rätt:) så jag säjer bara ett stort TACK till er för en fantastisk helg i sol och blåst i Trummenäs!!!

1 kommentar:

  1. åh vad söta ni är,underbart att man kan ha en sån härlig kärlek till sina syskon, blir nästan lite tårögd
    kram lella

    SvaraRadera