söndag, mars 22, 2009

Min första färska Ingefära !


Vaknade före 8 idag igen...vet inte var alla dom där planerade sovmorgnarna blev av!? Men det är skönt att vakna tidigt, ligga o dra sej en stund - kanske läsa lite (har börjat på en ny deckare av Giles Blunt, nej Ida jag har inte fixat nån Stieg Larsson än men det är på gång...) o sen fram med stavarna!

Jesper har haft tjejbesök idag - spännande tycker mamma Inna och får lägga band på sej för att inte fråga för mycket...jag har ju en förmåga till det annars o det går ju inte alltid hem hos den käre sonen...:) Hon hette iaf Linn, lika gammal som Jeppe och bor i Forsheda, söt var hon oxå... Björn o Jeppe hämtade henne vid stationen men det är ju inte så kul i Ålaryd - det "suger" härute i skogen (jättejättetråkigt översatt från tonårsspråket) så nu är dom i S-ryd hos Albin.

Nu hoppas jag min kära lilla LOTTA läser detta - Jag har köpt min första färska INGEFÄRA!!! Här har Lotta predikat om denna FANTASTISKA lilla rot år ut o år in, har oxå läst om att den ska va bra mot allt möjligt, förkylningar bl.a
Vi har ju tillbringat 2 veckor tillsammans i fjällen o då har Lotta rivit ingefära i både Te o annat - vad man än har hittat för liten åkomma så tar Lotta fram denna för henne magiska lilla rot! O vi drack så lydigt så, både vuxna o barn...:)
Visst har jag flera gånger tänk på det men jag har ju haft min lilla burk malen Ingefära i kryddskåpet o det har ju gått så bra i matlagning o så men nu läste jag nånstans (säkert i MåBra, Hälsa eller nåt i den stilen...) att den ökar förbränningen o minskar sötsuget! Så idag när Björn kom hem från Hemköp hade han inhandlat denna lilla (faktiskt riktigt söt) rot, så nu ska här drickas Te med Ingefära o honung!!

Men ikväll blir det avokado m räkröra till den käre Beck o lite goda pistagenötter, mmmmmmm
Snart ska jag hämta Jeppe - får återkomma med matrapport senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar