söndag, mars 15, 2009

Flytt, migrän o trevligt umgänge!


Lördan - alltså igår - började med att vi åkte till stan för att hjälpa Eva att flytta. Hon har fått en 2:a bara 2 hus från sin gamla lägenhet på brahegatan o Klara o Martin ska ta över hennes gamla 3:a. Skönt för dom att ha flytten klar innan den lilla BEBIN tittar ut!! Tänk att Eva ska bli mormor, va spännande!! I april ska detta lilla underverk ske!! Åh - då ska man klämma o gosa o lukta o bli sådär fånig som man aldrig slutar bli när man träffar små nyfödda! Iaf blir jag de...bland det första jag brukar göra är att dra av de små små sockarna o känna på de små små söta fossingarna!!! Har faktiskt provat några gånger att göra så med mina pojkar på senare tid men samma känsla infinner sej inte dock!!! Kan det ha att göra med storlek 45 och en helt annan LUKT....!!! Måns har haft en liten egenhet som sitter i fortfarande - han vill bli killad under fötterna! Sån tur att han flyttat hemifrån...:)

På hemväg blev det ett stopp vid Shell o då skulle vi ha lite snabbmat (nyttigt värre...) Björn o Jeppe kör nån såndär vanlig meny men jag ska ju krångla lite o försöka få till nån slags LCHF-grej... Inte lätt på en mack! För det första så tittar dom konstigt på mej när jag säjer att jag vill ha en meny fast utan mos, kan man få lite räksallad o vanlig sallad istället? Då vill du ha bröd - undrar hon i kassan (konstig fråga - hade jag velat ha en korv med bröd hade jag ju sagt det eller?) nej man får förklara väldigt tydligt om man inte ska köra enligt nån färdig "mall" (är det inte så med mycke....?) Jaja - korven var iaf god men nån vanlig grönsallad fanns inte så jag kände mej lite onyttig efteråt...

Har klarat mej utan migrän nu ett tag men så var det dags igen...:( Det fick bli min dundermedicin som jag fått på recept (efter många års tjat från omtänksam make att jag ska söka läkare för detta problem...) och sängläge en timme o sen en skön promenad på det så bidde de bra!!!

Ännu bättre kändes det när Måns äntligen ringde efter 3 dagars tystnad (han hade varit på studieresa med skolan, dramaten bl.a i Sthlm o då prioriteras inte samtal hem till mammi o pappi) o talade om att han levde o mådde bra!

Kvällen avslutades hemma hos våra goa vänner Lena o Benke o deras söta tjejer Matilda o Elvira med mycket GOD mat (ska se om jag hittar receptet på den goda soppan så jag kan lägga in en länk till det) vin o annat gott drickbart till de icke-körande o citronvatten till tant inna som kör hem, men det passar ju bra eftersom den där vägaronsdan närmar sej med stora steg!
Efter maten gick Lena o jag en runda med Zola (rättstavat?), deras söta vovve, jätteskönt o så fick vi ju babbla av oss lite!
Dom höll på med ett jättepussel som vi fastnade lite i innan vi kunde slita oss o åka hem till Ålaryd - kl blev nästa halv ett! Tiden går fort när man har roligt!!!

Ska se om jag får in ett foto på de söta tjejerna som höll konsert för mej! Dom e sååå duktiga!

Jeppe ville inte ta moppen så han hängde på hem - sen sov vi så gott så gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar