söndag, februari 19, 2012

Total kaos...

...hemma hos mej!

Måns och jag har städat ur hans lägenhet i Vaggeryd...

Han protesterar när jag påminner honom om detta, men faktum är att han sa till mej när dom hade flyttat till Huskvarna han och lillebror, att han hade flyttat allt han skulle ha, det som är kvar i Vaggeryd är bara ("lite" hade jag skrivit här men Måns såg detta och tvingade mej ta bort det ordet...;) sånt som ska slängas...

Bara (lite) sånt som ska slängas...

Hmmmmm...

Förra helgen var Clara och jag och hjälpte honom, vi körde ett stort lass till tippen!

I fredags skulle vi då börja själva städningen...
Det blev några timmar på fredan och hela lördagen, nu är det faktiskt bara en TV-bänk kvar som förhoppningsvis Jesper hjälper honom hämta idag, jag är inte bra från den där jäkla förkylningen så här blir det nog säng-soffläge hela dan...

Men oj vad grejer vi "hittade" när vi städade!!!

Det blev två överfulla billast (ja, vi har lånat Fiddes combi så det går in en hel del...) med grejer som i all hast lämpades in här hos mej...

Funderade på att fota och lägga in bilder...hmmmm...

Man kan säja att vi har små gångar i lägenheten så man tar sej till de nödvändiga ställena såsom toalett, säng, spis, kylskåp...

Måste säja att mitt i all kaos har vi haft riktigt trevligt! Har fått mej ett par riktigt goda skratt!
T.e.x när vi gång på gång öppnade nåt skåp som skulle va tomt och så var det inte det...

Ni skulle sett Måns min när vi öppnade en garderob där hans snowboard och det som hör till dök upp! Nej men ojdå, vad är detta?
Ja ni som känner honom vet...;)

Så går han ju i sömnen också!!!
Givetvis var han uppe o sprang inatt så jag blev rädd att han skulle snubbla bland alla grejer!!!
När jag tänt lampan och fått honom att förstå att han skulle lägga sej igen fick jag syn på att han lagt ett stort lakansknyte (ja det vet väl alla vad det är, ett lakan fyllt med kläder ;) i sängen vid fotändan!

Snart ska vi gå upp till mitt förråd och se om jag kan avvara en liten hörna till sonen...

Snart kommer Jesper hit - va skönt - då slipper jag åka till Vaggeryd igen!:)

Ha en go söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar