måndag, juli 08, 2019

Syskonträff 2019

Då har det gått några veckor sen vår femtonde syskonträff, lika härlig, rolig och underbar som alltid!
Kristi himmelsfärdshelgen blev det i år igen,
denna gången hyrde vi en supermysig stuga i Mellbystrand, på kustvägen. Där bodde vi hur bra som helst!
Tine och jag har ju alltid bilat ihop från Skillingaryd men nu fick jag ta tåget från Karlstad till Laholm, ja det blev ju liksom smidigast så nu när jag bor i just Karlstad! Men det är en annan historia... Nu åter till syskonträffen 😊😍

Att kliva av tåget i Laholm och se hur alla syskonen smyger fram en efter en bakom stationsknuten för att möta mig, vilken lycka!
Som alltid så blev det mycket skratt och prat men lite vemod finns det alltid plats för då mamma och pappa fattas oss förstås... ❤ Samtidigt som de är med oss hela tiden ❤
Årets höjdpunkt blev nog ändå när vi var på besök på KVS museet i Vejbystrand där vår lilla mamma Elvy tillbringade så mycket tid när hon som liten var sjuk, de hade inte öppnat än för säsongen men dessa underbara människor lät oss få en liten privat visning, så intressant och gripande.
Fantastiskt att möta sådana eldsjälar, vi kände oss såå välkomna! Fick t.o.m nybakade bullar 😊
Ska se om jag kan få in en länk till KVS hemsida här, har ju blivit lite ringrostig med bloggandet av naturliga skäl...


Fotat lite har jag gjort så vi har lite att titta tillbaka på när vi längtar för mycket😍

Här bor vi! Vad tog det att gå ner till havet? 5-10 minuter kanske...




Här lite bilder från museet, på första fotot brev som Ylva skänkt hit från lilla mamma när hon var inlagd hem till mor i Jämjö! Också brev mellan syster Tyra som jobbade på sjukhuset och som tog så väl hand om barnen som bodde här och vår mormor Maria. Mamma och Tyra hade kontakt i många år, vi minns besök av syster Tyra så sent som på 80- talet!







Så var det dags för det traditionella doppet i havet! 13 grader i år så varmare än förra året!😆
Mimmi smög iväg själv senare så där finns inga bildbevis... men hon var blöt i håret när hon kom tillbaka iaf! Eller?🤔





Sköna promenader vid havet...





Lella, Sanna och Ken kom på en fikastund, så trevligt 😊 De brukar ju "få dispens" lillebrors familj , också det har blivit lite tradition 😍








Så blev det dags att säga hejdå för denna gången, de bästa helgerna går alldeles för snabbt ❤


Mimmi och jag fick dra ut på det lite då hon var snäll och körde mig till tåget, då fick vi en liten extra stund på bästa stället - vid Havet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar