onsdag, juli 31, 2013

Gråtfilm & Blodig teater!

Sitter i sängen med datorn i knät IGEN! :)

För en stund sen satt jag i soffan o grät till en helt fantastisk film!!! "Hachiko - en vän för livet" se trailer här

Inga små tårar som rann sådär lite fint nedför kinden inte, utan floder! Mina grannar kanske trodde nån dött allra minst!
Säjer bara det - har ni inte sett den - gör det!!!

Från film till teater, och inte vilken teater som helst utan en pjäs som yngste sonen Jesper har satt upp tillsammans med tre kompisar.

I måndags åkte vi tåg in till stan, vi = Mimmi, Tine, Jack, Jonna, Rickard och jag, Måns mötte oss på stationen.
Tågresor är lite mysigt i trevligt sällskap - har ju en tendens att bli lite flamsig (nu kom ännu ett sånt där ord jag känner att jag måste googla på - en del ord använder man ju ofta så när man skriver dem känns de liksom "annorlunda" - är det nån som känner igen sej tros?) särskilt när Tine är med (hihi) men vi var nog nästan normala...;)

(Synonymer till flamsig: stojande, flabbig, tramsig, fjantig, fnittrig; slarvig, hafsig)

Väl inne i stan åt och drack vi gott på piren, så ett litet trevligt "nödstopp" på Twin City innan vi fortsatte till Per Brahe där föreställningen var.





Så himla bra var det! Ingen idé att börja sväva iväg och försöka beskriva i ord här för då lär ni snart tröttna på denna fånigt malliga mamman (ja, för det får man faktiskt vara ibland!!!) och aldrig mer vilja läsa min blogg! ;)

Lägger in länkar och bilder här istället så får de "tala"

Fick inga riktigt bra bilder för de hade lite bråttom av scenen gossarna - men en blodig en på Jesper och Jonathan kommer här!


På tal om länkar på internet o sånt...
Är det nån mer än jag som funderar på saker som "hur stort är internet" - finns allt man lägger ut kvar i all oändlighet eller iaf tills jordens undergång - ja ni förstår väl va jag menar!? Typ som att man funderar på mysteriet universum o.s.v...

Det här kan bli långt och jobbigt - bäst och avsluta så jag orkar upp o fixa mej för Skåneresa i morgon!!! :)

Här kommer lite om "Vincents pojkar"


Klicka här om du vill höra Intervjun i radion

Klicka här för Recensioner i JP

Nattinatti alla glada! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar