söndag, juli 14, 2013

Semester och olivoljiga golv! ;)


Sitter vid TV:n - halvdålig film på trean...ett glas rosé...

Skönt det är att bara vara...inte ställa klockan när man kryper ner på kvällen...

Sen att jag vaknade 5:19 första semesterdagen är ju en helt annan femma! ;)

Första veckan har varit bra!
Började med att SOVA när jag kom hem på fredan!!! Som klubbad!!!

När jag vaknade ringde jag bort till Q8 o beställde mat, satt uppe hos Mickan o kollade bra film!

Måns har varit hos mej en del, nu när han sommarjobbar här i Skillingaryd! :) Mysigt! :)

Jesper har varit i Roskilde! Då var bara mamman lite lite orolig...
Men han kom hem helskinnad och hade haft en helt underbar vecka!

Några timmars sol och bad vid Linnesjön har det också blivit - härligt!

Så i torsdags var det då dags för vår traditionella sammankomst med goa vännerna från Berlin! Som vanligt hyr de ett hus i Ålaryd och som vanligt har vi en supertrevlig kväll med mat, vin, lek o skratt!!! :) :) :)

Lea fick vi inte nöjet att träffa i år för hon hängde med mormor och morfar hem!

Jesper dök upp lite senare men fastnade ej på kort denna gång!

Lite foton:

Måns, Mats och Rudi!





Nicole, Måns och Mats kalufs! ;)



Måns och Mats spelar spel!



Nicole och jag :)



Måns och Rudi har hittat nåt skoj i mobilen, Mats är mest chipssugen! :)



Utöver detta har jag pysslat om både mej själv och lilla lyan!

Städat såna där ställen man gör sällan som badrumsskåp, kryddhylla, linneskåp m.m...

Kört lite hår och fotinpackning!!!
Fot - bra tips jag fick av Annika en gång! Trä på plastpåsar på fossingarna, häll i och massera in olivolja, strumpor på det och låt verka över natten!
Så skönt!
Mycket bra om inte plastpåsarna går sönder och man just denna gång är uppe och nattvandrar...på toa...ut på balkongen för man känner sej varm...ut i köket o dricka vatten...

DÅ får man skura nästa dag!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar