söndag, januari 10, 2010

Teknikens under o älg i trädgården!


...O två jättepigga tonåringar ska jag tillägga! Inte i trädgården då ...
Så här glada o käcka såg Jeppe o Micha ut när vi väckte dom (vi fick tjata minsann...) vid halv ett med middag till frukost!
Men tror ändå inte jag vill "byta tillbaka" till såna där små som vaknar vid 5-6 o vill ha frukost eller på något sätt uppmärksamhet! Ja dessa två vill inte ens ha det sista, iaf inte när dom är nyvakna...
När jag försökt o "småprata" med dom en stund så säjer Björn (den förstående fadern) till mej att "det är inte riktigt läge nu..." o det hade han nog rätt i....hmmmm...när jag tänker efter så hörde dom mej nog inte ens...;)

Så när jag sitter här o ska lägga in kort från kameran (nästan lika fantastiskt älgfoto som sist.....) så upptäcker jag att datumet är år 2005 på de flesta foton...??? Fattar inget??? Men jag har väl "bara råkat" komma åt nån knapp...
Jaja nu tror jag att jag har fått ordning på det till nästa gång...;)
Visst har jag nån bruksanvisning på nåt jättebra ställe men....det gick ändå...tror jag...

Denna fina älgen (för ni SER den väl??? Klicka på bilden o leta...) har traskat runt hos oss o grannarna nu i flera dagar!
Det spelar ingen roll hur ofta man ser älg - blir ändå alltid lika fascinerad (stavade jag rätt nu?) av att se dom, särskilt ståtliga när dom springer i djup snö! Ser så smidiga ut trots att de är så stora!

De där som skulle titta på huset ångrade sej så dom kom aldrig....
Så nu får det gärna bli tisdag för då kommer mäklaren hit.... Känns som om tiden rusar på o inget händer...
Men hallå där! Jag är ju positivitetsminister för sjutton! Nu ska ni se att det händer grejer!!!

Vi hörs i morron kära vänner, om jag inte får ett ryck o kastar mej in hit nåt mer under kvällen, man vet aldrig med oberäkneliga tanter! =O)

11 kommentarer:

  1. Ha ha jag hittade den, alltså älgen. Men den var svår att hitta;-) Ha ha underbart!!!!

    SvaraRadera
  2. Duktig du är Karro!!! O bra syn.....nästa gång kanske jag kan smyga närmare...;)

    SvaraRadera
  3. Klart man ser älgen.

    Och oberäkneliga tanter är det alltid spännande med.

    SvaraRadera
  4. Har ett eller annat lika bra älg-kort jag oxå...

    SvaraRadera
  5. längar efter dig bästa fastern!!!<3<3:)
    och fin älg du har fotat:D
    /sanna<3

    SvaraRadera
  6. Jasså!!! Sanna tycker att du är bästa fastern.
    Det ska jag fråga henne om nästa gång, hur hon bedömde det???
    Mimmi

    SvaraRadera
  7. Härligt med naturbilder för en stadsbo som mig....Men jag ser den oxå!Tror jag?Puss från sväääägan.

    SvaraRadera
  8. Verkligen välkamoflerad älg - men jag hittade den till slut!

    Ps. snygg friss din son har!! *fnissar*

    SvaraRadera
  9. Surfade runt och hittade din blogg, hittade även älgen. Jag hade ett älgmöte i går, alldeles för nära tyckte jag.
    Jag kommer gärna tillbaka till din blogg.

    SvaraRadera
  10. Hallå där!
    Läste att Björn fått jobb här i Gnosjö! Vart e de för nånstans! Bara lite nyfiken=)
    Puss

    SvaraRadera