söndag, oktober 17, 2021

Lillebror har fyllt 50!


Dags att damma av bloggen! Nu var det ju längesen... skulle ju uppdatera den vid våra årliga syskonträffar men p.g.a pandemin som härjat så blev det ingen 2020 😔 
Nu är det visst lite delade meningar i syskonskaran om denna helgen kan räknas som just syskonträff? Alla fem syskon har träffats... då måste det väl vara syskonträff eller? Men så har ju alla respektive varit med och de är ju inte med annars (utom då att Lella brukar få dispens när vi varit nära där de bor) Så har även Fredrik med familj varit med och han är ju systerson, jubilarens barn med respektive har också varit med så det börjar ju likna mer en släktträff! 
Men släktträff som vi äntligen ska ha en till våren är ju annorlunda förstås... då blir vi drygt 40 personer, nu var vi "bara" 18... Men nu var det ju inte en utredning om släktträff eller syskonträff jag skulle skriva om utan lillebrors "fölsedag" ❤ 

 Vi har hållt på med detta hemlighetsmakeri sedan mitten på Augusti så det var tur att helgen äntligen kom så man kan koppla av när man skriver meddelande i alla olika messengergrupper eller pratar med lillebror i telefon, Lella har bara sagt att det blir en hemlig resa och så åkte de hit till Karlstad! 
Pär kunde förstås ana att jag skulle dyka upp som bor här, men när Fredrik och Jack kom med biljett till hockeymatch i Torsdags så var det överraskning nr ett! (Att jag vimsade till det på bussen från jobbet för jag ville vara med och möta upp så jag aldrig kan åka den bussen mer för jag gjorde bort mej och ville hoppa av innan den stannat vid rätt station det är en annan historia som jag helst vill glömma och inte tänker skriva mer om här...🙈) 
 På Fredagen anlände så den ena efter den andra... Ylva och Per, Tine och Tommy, Mimmi och Mats, Fredriks familj kompletterades när Jenny och Linn fick åka med Mimmi och Mats upp (som hade en lång historia med trasig baklucka, nödbyte av bil m.m - kan inte återge allt här, då får jag blogga hela natten!) Det var även bilköer och några som körde lite fel... men det skulle vi inte säga till nån...eller hur var det? 🤔 
På Fredag kväll äter vi gott på Baron, som alltid när denna familj samlas så blir det MYCKET stoj och stim! Sent sent på Fredagen (natten till Lördag) kom då "prickarna över i:na" Adam och Emelie, Sanna och Kenn! Lyckan är fulländad! Nu kan vi fira 50-åringen ordentligt! 
På Lördag förmiddag anländer Dan så då är alla på plats, vi samlas alla hemma hos mig på Geijersgatan (hit var det också lite svårt att hitta men det ska jag nog inte heller fördjupa mig i här...) där det blev bubbel, sång av systrarna och Sanna höll ett fantastiskt tal så inte ett öga var torrt! ❤ 
Hade tänkt lägga in dessa texter med i bloggen men det kanske blir i ett eget inlägg... (glömmer alltid vilken tid det tar att skriva här så det är väl därför det dröjer emellan...) På kvällen åt och drack vi gott på Bishops där vi även fick med bordsgrannarna på en födelsedagssång till jubilaren! (samma bordsgrannar försvann sen, vi är osäkra på om de bara skulle vidare eller om vi skrämde bort dem...) Här blev det snäppet ännu mer högljutt än kvällen innan! Det är helt otroligt vilken härligt galen familj man tillhör!!! 😂❤🙈❤

Nu blir det spännande här att se om jag kommer ihåg hur man lägger till foton... Jisses! Får inte in några foton... får inget mellanrum mellan styckena... men nu när jag äntligen fått tummen ur och skrivit så vill jag ju lägga upp detta! Jag kör på detta så länge så får vi se om mitt tålamod är bättre i morgon så jag kan fixa till det lite snyggare...
Gokväll! 😊💜

Nu ska vi se då... har knåpat lite med att få in lite foton från denna fantastiskt roliga helg!
En del är lite suddiga men det var vi nog lite allihopa så det är nog så nära verkligheten det kan bli... 😂


















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar